  • 1. Data: 2008-09-02 18:30:37
    Temat: Ubezwłasnololnienie ze względu na wiek
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Witam,

    Zaistniała nieprzyjemna sytuacja. Moja babcia ma 87 lat. Mieszka sama w
    dużym domu z ogrodem. Ze względu na wiek radzi sobie coraz gorzej.
    Zapomina się, wzrok nie ten i te sprawy. Z roku na rok jest gorzej. A
    teraz sedno sprawy: Babcia ma 3 dzieci. Dwoje z nich stwierdziło, że
    babcie trzeba ubezwłasnowolnić, umieścić w domu opieki, a jej dom
    sprzedać i podzielić dzieci. Narazie nie ma podstawy do
    ubezwłasnowolnienia babci, ale jak już pisałem jej stan się bardzo
    pogarsza. Czy jest jakaś prawna możliwość zabezpieczenia mienia babci,
    aby mogła tam mieszkać do końca swych dni nawet gdyby jej stan dawał
    podstawę do ubezwłasnowolnienia?

    Nie wiem czy dostatecznie się wyraziłem. W razie czego udzielę szerszych
    informacji.

  • 2. Data: 2008-09-02 19:22:30
    Temat: Re: Ubezwłasnololnienie ze względu na wiek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cut wrote:
> [...]
    > teraz sedno sprawy: Babcia ma 3 dzieci. Dwoje z nich stwierdziło, że
    > babcie trzeba ubezwłasnowolnić, umieścić w domu opieki, a jej dom

    Ach kochane dzieci. Babcia o tym wie? Moze jednak napisze testament
    zanim jeszcze jest świadoma tego co pisze. Wówczas nie będzie
    wątpliwości co komu się dostanie.

> [...]
    > pogarsza. Czy jest jakaś prawna możliwość zabezpieczenia mienia babci,
    > aby mogła tam mieszkać do końca swych dni nawet gdyby jej stan dawał

    Jeśli byłaby ubezwłasnowolniona, to ktoś musi zostać jej opiekunem
    prawnym. W sądzie mając jakieś sensowne arguemnty możesz się postarać,
    aby nie były to "kochane" dzieci lub decyzję musiały podejmować
    jednomyślnie w trójke.

  • 3. Data: 2008-09-02 19:57:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cut" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Ubezwłasnowolnienie babci, to wcale nie taka prosta sprawa. Zwłaszcza, jak
    nie ma mocnych argumentów. Znam szereg przypadków, gdzie pomimo faktycznego
    stanu naprawdę uzasadniającego ubezwłasnowolnienie, sprawy ciągnął się
    latami. No i samo ubezwłasnowolnienie wcale nie spowoduje automatycznego
    otworzenia możliwości sprzedaży nieruchomości. A jeśli nawet do tej
    sprzedaży dojdzie, to środki będą stanowić własność ubezwłasnowolnionej, a
    nie opiekunów. Przy niewielkich kwotach wyprowadzenie ich z majątku babci
    nie jest większym problemem, ale wartość domu, to już spora kwota, za
    wyprowadzenie której można doznać bliskiego spotkania z Prokuratorem, jeśli
    ktokolwiek mający wiedzę w sprawie doniesie.

  • 4. Data: 2008-09-05 15:44:39
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > wartość domu, to już spora kwota, za wyprowadzenie której można doznać
    > bliskiego spotkania z Prokuratorem, jeśli ktokolwiek mający wiedzę w

    Prokurator niepotrzeny. Bez zgody sadu i tak by domu ubezwlasnowolnionej
    nie sprzedali.