    From: <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Testament notarialny - dobre zabezpieczenie ?
    Date: 16 Mar 2002 23:32:52 +0100

    Witam !
    Mam takie pytanie.
    Mój Wujek-bezdzietny kawaler (brat mojej mamy) ma małe gospodarstwo rolne
    ok. 1,5 ha na którym stoi dom. Nie ma żadnych dochodów z gospodarstwa, nie jest
    też nigdzie ztrudniony (ma 57 lat).
    Od ok. 7 lat płacę wszystkie rachunki (prąd, gaz, woda, podatek rolny),
    pokrywam całkowicie wszystkie koszty utrzymania, wykonania drobnych remontów,
    opłacam KRUZ, w razie choroby zapewniam opiekę lekarską, oraz lekarstwa.
    Osoba ta jest całkowicie na moim utrzymaniu.
    Chciałam zainwestować większą kwotę na generalny remont domu (wymiana dachu,
    okien, ocieplenie budynku, może centralne ogrzewanie, wymiana ogrodzenia).
    Chcę, przy całkowitej aprobacie Wujka, abyśmy notarialnie napisali
    testament - spadek w razie śmierci.
    Pytanie: Czy "w razie czego" jest to wystarczające zabezpieczenie ??? Wujek ma
    jeszcze dwie siostry, z którymi od 10 lat nie utrzymuje kontaktu, natomiast po
    jego śmierci nie będą pytały kto sprawował nad nim opiekę, tylko "ile się
    należy" !!!
    Ot. takie życie.
    Jak się zabezpieczyć, żeby mój wysiłek i pieniądze nie poszły na marne.
    Dopóki Wujek nie będzie miał jakiegokolwiek dochodu (renta, emerytura), to nie
    myślę o przepisywaniu całości na siebie.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Ania