eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTelefon - odstąpienie od umowy › Telefon - odstąpienie od umowy
  • Data: 2021-07-11 09:03:03
    Temat: Telefon - odstąpienie od umowy
    Od: adrianna <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Chcąc dokonać zakupu telefonu w pewnym sklepie, klientka postanowiła kupić
    go w sprzedaży internetowej. Połączyła się z konsultantem, który to
    konsultant zaproponował, że: "założy jej konto w ich sklepie".
    Co też uczynił. Konsultant był na tyle uprzejmy, że pomógł
    i wybrał model telefonu i zatwierdził finalizację transakcji
    zgodnie z życzeniem klientki.
    Klientka wybrała następujące opcje:
    1. "odbiór telefonu w najbliższym punkcie tj. w jednej
    z najbliższych placówek sklepu"
    oraz
    2. "płatność przy odbiorze".
    Klientka po zalogowaniu się na swoje konto w sklepie internetowym
    sprawdziła zamówienie.
    Po pewnym czasie otrzymała informację, że telefon jest do odbioru
    w jednej z najbliższych placówek terenowych - zgodnie z wybraną opcją.
    Klientka odebrała telefon kupiony w sklepie internetowym
    w jednej z placówek terenowych.

    Klientka po kilku dniach stwierdziła, że odstąpi od umowy.

    Po zalogowaniu się do sklepu internetowego otrzymała następujący komunikat:
    "Zakup towaru w Sklepie fizycznym, nie stanowi umowy zawartej na odległość,
    od której przysługuje prawo odstąpienia w rozumieniu art. 27 ustawy z 30
    maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.
    827 z późn. Zm. ).
    Możesz natomiast skorzystać z Programu Zakupu Bez Obaw,
    jeżeli towar spełnia jego warunki."

    Opcje odstąpienia od umowy, w sklepie internetowym, są zablokowane.

    Mając na uwadze sposób dokonania zakupu oraz treść powyższej informacji
    sklepu, wynika, że sklep internetowy, za przeproszeniem, bredzi o jakimś:
    "zakupie towaru w Sklepie fizycznym..."

    Wiadomym jest, że jeżeli zawarcie umowy było poza lokalem przedsiębiorstwa
    to decydujące znaczenie ma właśnie miejsce jej zawarcia, a nie sposób
    płatności czy odbioru towaru.
    W takim przypadku zasadnym wydaje się złożyć odwołanie, po jego złożeniu
    udać się do rzecznika konsumentów.

    Jak dokonać skutecznego odstąpienia od umowy w takim przypadku?
    Jak złożyć skuteczne odwołanie, gdy sklep internetowy dziwnie się tłumaczy,
    a sama klientka, po tym jak udała się do sklepu (gdzie odbierała telefon)
    spotkała się z opryskliwością i odmową.

    Czy skutecznym będzie złożenie odwołania na piśmie w sklepie?
    Czy odwołanie musi zawierać "załącznik" w postaci samego telefonu?
    Czy odwołanie wysłać pocztą, ewentualnie kurierem poczty w przypadku opcji
    z "załącznikiem"?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1