  • 1. Data: 2005-04-27 08:43:22
    Temat: TPSA - rach. za cały rok
    Od: "x" <y...@o...pl>

    Witam,
    w związku z nieporozumieniem z TPSA, zwracam się do Was o pomoc w
    rozwiązaniu pewnej kwestii.
    Otóż, w 2001 r. - jako firma - podpisaliśmy umowę z TPSA odnośnie nowego
    numeru tel. Telefon został nam właczony, działa i wszystko jest w porządku,
    gdyby nie... brak rachunków przez 3 lata.
    Ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jesli nie będziemy ich
    otrzymywać, po jakimś czasie może przyjść wysoki rachunek - wielokrotnie
    dzwoniliśmy i prosiliśmy o przysłanie zaległych rachunków oraz osobiście w
    siedzibie TPSy - niemniej - nie robiliśmy tego na piśmie. Po prostu, skoro
    oni tracą, a my dzwonimy, sądziliśmy, że zrobią z tym porządek od razu.
    Niestety, rachunek przyszedł w lutym tego roku, za cały 2004 r.
    Z jednej strony, tylko się cieszyć, że nie liczą za poprzednie lata, ale z
    drugiej - to były koszty firmy i nie było problemu płacić ok. 300 zł
    regularnie, co miesiąc, tym bardziej, że firma posiada kilka numerów. Teraz,
    za 2004 r. mamy do zapłaty ok. 6000 zł i to jest porażające. Problem
    niesamowity, bo skąd wziąc taką sumę? Nawet jeśli TPSA rozłoży nam to na
    raty, to przez ich "bałagan", będziemy musieli ponosić podwójne koszty za
    tel. - bieżace i spłata raty...
    I teraz - wg. umowy TPSA pogwałciła kilka punktów:
    - niepowiadomiła o innym sposobie rozliczania (jeśli chcieli wystawić f-rę
    za cały rok, powinni o tym nas powiadomić)
    - umowa mogła ulec zmianie, dopiero za porozumieniem OBU stron
    - my - zgłosiliśmy fakt nie otrzymanie rach. telefonicznie co jest zgodne z
    ich wymogiem (bo może to być telefonicznie)
    itd...
    TPSa na w/w zarzuty, powołała się na DZ.U. 2004 r. Nr 226, poz. 2291, oraz
    na art. 117 + art. 751 pkt.1 kc gdzie "podobno ma prawo" pomimo złamania
    swojego regulaminu - czyli wystawić po czasie fakturę... dodatkowo
    stwierdzili, że nie będą więcej z nami korespondować (wysłaliśmy jedno
    pismo) - jak chcemy, mamy iść do sądu...

    I teraz moje pytania
    - mamy jakieś podstawy dalej się odwoływać?
    - mamy szansę wygrać?
    - jakich argumentów używać?
    - i co dalej z tym wszystkim robić?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi...
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-04-27 08:48:04
    Temat: Re: TPSA - rach. za cały rok
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > I teraz moje pytania
    > - mamy jakie? podstawy dalej się odwoływać?

    Nie macie.

    > - mamy szansę wygrać?

    Nie.

    > - jakich argumentów używać?

    Poprosic o rozłożenie zadłużenia na raty.

    > - i co dalej z tym wszystkim robić?

    J/W.

  • 3. Data: 2005-04-27 09:52:30
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    x napisał(a):
> [...]
    > regularnie, co miesiąc, tym bardziej, że firma posiada kilka numerów. Teraz,
    > za 2004 r. mamy do zapłaty ok. 6000 zł i to jest porażające. Problem
    Nie rozumie. Jesli mielibyscie placic 300zl/m-c to po roku powinniscie
    miec 12*300zl = 3600zl do zaplaty a nie 6000zl. Poza tym - chyba
    mieliscie swiadomosc ze wczesniej czy pozniej ten rachunek i tak do Was
    przyjdzie. Koszta mniej-wiecej mogliscie znac wiec moznabylo odkladac
    fundusze na czarna godzine:)
    I jeszcze jedno - jesli tpsa nie naliczyla Wam odsetek to i tak
    jestescie do przodu bo te pieniadze przez ten czas pracowaly

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 4. Data: 2005-04-27 14:24:39
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > I jeszcze jedno - jesli tpsa nie naliczyla Wam odsetek to i tak
    > jestescie do przodu bo te pieniadze przez ten czas pracowaly

    Rachunki wychodzą różnie, czasem jest to 300, czasem 600. Ogólna faktura za
    cały rok przyszła 6000 zł brutto, nie widzę sensu wypisywania ile przychodzi
    za jaki miesiąc, bo nie to jest tu najważniejsze.
    Odkładać również mogliśmy, ale - nie robiliśmy tego, chociażby z prozaicznej
    przyczyny - zawsze te kilka groszy można było pchnąć na poczet innego
    rachunku. Nie funkcjonujemy na tyle prężnie, że stać nas na to, by w
    szufladzie leżało 6000 zł x 3 (2002,3,4 r.) przez 3 lata.
    A jeśli chodzi o odsetki, to tu chyba nie masz racji. Jako użytkowinik tego
    telefonu, zrobiliśmy WSZYSTKO żeby dostawać rachunki systematycznie, a nie
    raz na rok. Łącznie z kilkoma wizytami w oddziale.
    Nie uciekam przed swoimi "zoobowiązaniami", ale tu głównie chodzi o zasady.
    Podczas rozmów na temat tej zbiorczej faktury okazało się, że "panie z 9393"
    nakombinowały w "notatkach", pisząc, różne bzdury (m.in. że na naszą prośbę
    wysłana została faktura zbiorcza i wiele innych bzdur).

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-04-27 16:08:32
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    x napisał(a):
    [ciach]
    > Z jednej strony, tylko się cieszyć, że nie liczą za poprzednie lata, ale z
    > drugiej - to były koszty firmy i nie było problemu płacić ok. 300 zł

    fakture za usluge mozna wystawic maks 2 lata po zrealizowaniu uslugi -
    to nie cytat, ale gdzies to jest zapisane ;)

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org

  • 6. Data: 2005-04-27 17:16:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    x wrote:
    > Teraz,
    > za 2004 r. mamy do zapłaty ok. 6000 zł i to jest porażające. Problem
    > niesamowity, bo skąd wziąc taką sumę?

    Jak to skąd. Z tego konta na które odkładaliście miesięcznie kwoty,
    które normalnie już dawno poszłyby na rachunek tepsy.
    Odsetki z konta możecie zostawić dla siebie i nie musicie ich wpłacać na
    rachynek tepsy.

  • 7. Data: 2005-04-28 07:41:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 27 kwi o godzinie 18:08, na pl.soc.prawo, l_uka napisał(a):

    > fakture za usluge mozna wystawic maks 2 lata po zrealizowaniu uslugi -

    ROTFL

    > to nie cytat, ale gdzies to jest zapisane ;)

    Wskaż proszę źródło.

    --
    Herbi
    28-04-2005 09:41:42

  • 8. Data: 2005-04-28 15:03:57
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    Herbi napisał(a):
    > ROTFL

    ROTFL
    no to sie posmielismy. masz cos ciekawego do powiedzenia?

    > Wskaż proszę źródło.

    urban legend :)
    sprowadz mnie ze zlej drogi i pokaz, ze sie myle.

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org

  • 9. Data: 2005-04-29 07:03:18
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 kwi o godzinie 17:03, na pl.soc.prawo, l_uka napisał(a):

    > urban legend :)
    > sprowadz mnie ze zlej drogi i pokaz, ze sie myle.

    Eee tam, nie wierzę.
    Jurek zatrudnia bardzo inteligentnych ludzi więc wątpie by któryś z nich
    napisałby taką bzdurę jak Ty. Choć zapewne dziennikarz napisał *prawdę*
    tylko Ty ją źle zintepretowałeś.

    http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2232
    Tutaj sobie zobacz termin, oraz zadaj sobie trud spojrzenia do ordynacji
    podatkowej oraz do ustawy o podatku od towarów i usług VAT, będziesz o
    wiele mądrzejszy ;)

    --
    Herbi
    29-04-2005 09:03:17

  • 10. Data: 2005-04-29 13:46:50
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    Herbi napisał(a):
    > Eee tam, nie wierzę.
    > Jurek zatrudnia bardzo inteligentnych ludzi więc wątpie by któryś z nich
    > napisałby taką bzdurę jak Ty. Choć zapewne dziennikarz napisał *prawdę*
    > tylko Ty ją źle zintepretowałeś.

    pitu pitu, jakies *konkrety*!

    > http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2232

    blablabla, zero konkretnych informacji

    > Tutaj sobie zobacz termin, oraz zadaj sobie trud spojrzenia do ordynacji
    > podatkowej oraz do ustawy o podatku od towarów i usług VAT, będziesz o
    > wiele mądrzejszy ;)

    gdybys nie byl tak chamski i bezczelny, zapewne zorientowalbys sie, ze
    zrobilem to po pierwszym Twoim poscie. jak widac, sam nie znasz tych
    dokumentow, bo informacji o postawionym problemie na pewno tam nie
    znajdziesz (na pewno nie wprost). poszukaj raczej przepisow wykonawczych
    do wymienionych ustaw, dorosnij, idz na kurs dobrego zachowania, a jak
    juz bedziesz wiedzial cos konkretnego, przyjdz tutaj i napisz _cokolwiek
    madrego_ - bedziesz o wiele bardziej wiarygodny ;)

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org