  • 31. Data: 2010-11-13 18:59:52
    Temat: Re: Straż Miejska - wezwanie za złe parkowanie.
    Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl>

    Órzytkownik "PesTYcyD" napisał:
    > Jeżeli sytuacja dotyczy Wrocławia, to musisz wiedzieć, że są to celowe
    > działania w celu zmiany mentalności na tramwajowo-deskorolkowo-rowerową.
    > Każdy powinien przesiąść się na środek transportu, który zmniejsza ryzyko
    > chorób wieńcowych. W razie braku posiadania roweru czy deskorolki mogą to
    > być wrotki albo rolki.

    gdyby rowarzysta czy wrotkasz wpadł w te dziury co tam są to w najlepszym
    wypadku by się zabił:O)

  • 32. Data: 2010-11-17 09:17:34
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    SQLwiel pisze:

    > Cytuję za radą Liwiusza:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/448192,straz_m
    iejska_to_nie_policja_nie_moze_wnioskowac_o_grzywne_
    za_niewskazanie_sprawcy_wykroczenia.html

    > Sąd Najwyższy orzekł, że Straż Miejska nie ma kompetencji do ścigania
    > właściciela pojazdu, który nie uczestniczy w ruchu. Może sobie karać
    > jedynie kierującego/uczestnika ruchu.
    > Trzeba utrzeć nosa niekompetentnym nierobom.
    >

    > Za tydzień mam sprawę karną w podobnej sprawie. Poinformuję ;)

    Postępowanie umorzone z powodów, które wskazywał Liwiusz.
    (wyrok nieprawomocny)

    Piwo dla Liwiusza! (Podaj nr konta)

    Przy okazji od miłej pani sędzi dowiedziałem się, że gdyby wniosek
    złożyła Policja, to musiałaby udowodnić umyślność zatajenia.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 33. Data: 2010-11-17 10:10:28
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "xxxyz" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykroczenie. Okolica "biurowa. Samochód na samochodzie, a miasto zamiast
    > próbować rozwiązać problem braku miejsc parkingowych, codziennie wysyła
    > zastępy strażników miejskich celem kasowania mandatów i zasilenia swojej
    > kasy.
    >
    > Co myślicie o następującym podejściu: Samochód ma dwóch współwłaścicieli.
    > Idę do straży i oznajmiam, iż samochodu nikomu w tamtym czasie nie
    > użyczałem. Na pytanie, czy to ja zaparkowałem samochód odpowiadam - nie
    > pamiętam. Straż wzywa drugiego współwłaściciela, który oznajmia im to

    a jesli maja zdjecia? (a czesto tak bywa). I tak ciesz sie ze Ci blokady nie
    zlozyli...

  • 34. Data: 2010-11-17 10:16:13
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym miłościwie nam panujące władze robią coś takiego jak w Zabrzu,
    > gdzie duży parking koło centrum został najpierw w połowie przeznaczony
    > pod hotel (choć są lepsze miejsca i w to w pobliżu), a teraz druga
    > połowa została przekształcona w parking płatny.
    >
    > Zresztą podobnie jest np. na oś. Waryńskiego, gdzie nie ma możliwości
    > parkowania zgodnego z zasadami, a pomału już kończy się możliwość
    > parkowania także nie do końca zgodnego z zasadami (ratuje sytuację tylko
    > to, że na drodze niepublicznej te zasady nie są obowiązujące) .

    I tu sie mylisz. Drogi osiedlowe, a nawet prywatne zostaly zrownane pod
    wzgledem przepisow kodeksu drogowego z drogami publicznymi. Teraz i Straz
    Miejska i Policja ma prawo wystawiac mandaty za np. zle parkowanie czy
    przekroczenie predkosci lub jazde po pijanemu na wszelkich drogach (nie
    tylko publicznych).

  • 35. Data: 2010-11-17 12:52:28
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-17 11:16:13 +0100, "Misiek" <p...@o...pl> said:

    > drogi osiedlowe, a nawet prywatne zostaly zrownane pod wzgledem
    > przepisow kodeksu drogowego z drogami publicznymi.

    Nie. Takie zrównanie może wystąpić tylko na specjalnie oznaczonych drogach.
    Na razie nie ma wzoru znaku, więc wciąż nie są zrównane.

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2010-11-17 13:37:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.11.2010 11:16, Misiek pisze:

    > I tu sie mylisz. Drogi osiedlowe, a nawet prywatne zostaly zrownane pod
    > wzgledem przepisow kodeksu drogowego z drogami publicznymi.

    Tylko pod warunkiem, że zostaną oznaczone znakiem ,,strefa ruchu''.
    Nasze osiedlowe drogi nie są.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2010-11-17 13:57:51
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Tylko pod warunkiem, że zostaną oznaczone znakiem ,,strefa ruchu''.
    > Nasze osiedlowe drogi nie są.

    na moim osiedlu tez nie ma, a policja i straz miejska ingeruja i wystawiaja
    mandaty (poniekad slusznie zreszta, jestem jaknajbardziej za - parkowanie na
    trawmnikach, na wejsciach do bloku - krew mnie juz zalewa).

    http://www.portel.pl/artykul.php3?i=45068

    Od 4 września zaczęły obowiązywać zmienione przepisy Ustawy Prawo o ruchu
    drogowym. Oznacza to w praktyce, że np. za nieprawidłowe parkowanie na
    drodze osiedlowej lub też za postawienie auta na miejscu wyznaczonym dla
    osoby niepełnosprawnej - można zostać ukaranym mandatem. Do tej pory znaki
    drogowe na drogach wewnętrznych, (jeżeli nie było tam strefy zamieszkania),
    miały jedynie charakter porządkowy, a ich lekceważenie nie było
    wykroczeniem. Teraz ma się to zmienić.

  • 38. Data: 2010-11-17 14:16:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.11.2010 14:57, Misiek pisze:
    > Od 4 września zaczęły obowiązywać zmienione przepisy Ustawy Prawo o
    > ruchu drogowym. Oznacza to w praktyce, że np. za nieprawidłowe
    > parkowanie na drodze osiedlowej

    Zależy w jakim sensie nieprawidłowe.

    > lub też za postawienie auta na miejscu
    > wyznaczonym dla osoby niepełnosprawnej -

    To co innego. Na drogach niepublicznych obowiązują przepisy PoRD w zakresie
    a) bezpieczeństwa
    b) zastosowania do znaków

    jeżeli więc kierowca parkuje na miejscu dla niepełnosprawnych, to
    owszem, bo obowiązuje znak.

    > Do tej pory znaki drogowe na drogach wewnętrznych, (jeżeli nie było tam
    > strefy zamieszkania), miały jedynie charakter porządkowy, a ich
    > lekceważenie nie było wykroczeniem. Teraz ma się to zmienić.

    Nie ma, tylko zmieniło. Ale w zakresie znaków na szczęście jedynie, bo
    inaczej u nas na osiedlu byłaby rzeź.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-11-18 08:59:34
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > owszem, bo obowiązuje znak.

    > Nie ma, tylko zmieniło. Ale w zakresie znaków na szczęście jedynie, bo

    czytałeś artykuł do ktorego linka zalaczylem?
    To byl wlasnie fragment tego artykulu
    http://www.portel.pl/artykul.php3?i=45068

    To raz.
    Dwa :
    "zalezy w jakim sensie nieprawidlowe..."
    1. parkowanie na kopertach dla niepelnosprawnych
    2. zastawianie dojsc i przejsc (czytaj parkowanie na wejsciu do bloku), a
    tym samym zastawianie ciagow komunikacyjnych i drog dojscja do bloku (ne
    moze dojechackaretka, straz pozarna itp)
    3. parkowanie na trawnikach (nagminne)
    4. parkowanie na kopertach oznaczonych "2 miejsca tylko dla karetek" (pod
    osrodkiem zdrowia)
    5. nagminne wjezdzanie w drogi z zakazem wjazdu (dojazd dla karetek
    pogotowia pod osrodek zdrowia)
    6. parkowanie na terenie prywatnym (parkingu Osrodka Zdrowia), do ktorego
    dojazd jest oznakowany zakazem wjazdu
    Wystarczy????

  • 40. Data: 2010-11-18 21:10:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.11.2010 09:59, Misiek pisze:
    > czytałeś artykuł do ktorego linka zalaczylem?
    > To byl wlasnie fragment tego artykulu
    > http://www.portel.pl/artykul.php3?i=45068

    A to jest wykładnia prawa w Polsce?

    > To raz.
    > Dwa :
    > "zalezy w jakim sensie nieprawidlowe..."
    > 1. parkowanie na kopertach dla niepelnosprawnych

    No tu się zgodziłem, znaki obowiązują.

    > 2. zastawianie dojsc i przejsc (czytaj parkowanie na wejsciu do bloku),
    > a tym samym zastawianie ciagow komunikacyjnych i drog dojscja do bloku

    Możliwe, że na mocy innego prawa, ale na mocy PoRD nie bardzo.

    > 3. parkowanie na trawnikach (nagminne)

    Wiem, sam tak staję często, bo nie ma innej możliwości zaparkowania.
    Tyle, że to też niekoniecznie na mocy PoRD jest ścigane, a chyba jakiś
    innych przepisów o ochronie zieleni, czerwieni i fioletowego.

    > 4. parkowanie na kopertach oznaczonych "2 miejsca tylko dla karetek"
    > (pod osrodkiem zdrowia)

    Tak, znaki obowiązują. Pisałem.