  • 11. Data: 2022-09-14 10:49:54
    Temat: Re: Stanowisko finansowo-księgowe w firmie i gotówka.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 16:39:16 +0200, nadir napisał(a):

    > Powinna wiedzieć jak odróżnić prawdziwy pieniądz od fałszywki.
    > Przeciętny człowiek tego nie potrzebuje, ale kasjerka w banku czy
    > kantorze już tak.

    A nie lepiej zainwestować w coś takiego:
    https://www.vkf-renzel.pl/testery-banknotow/

    Ceny nie wydają się wygórowane.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-09-14 11:48:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 08:44:14 UTC+2 cef napisał(a):

    > Może płacisz mniejszymi nominałami.
    > Ja ostatnio jak mi bankomat wydał 200zł - nówka sztuka nieśmigana,
    > to w markecie wyjęli naświetlarkę (a zakupy za 10zł zrobiłem). A takich
    > banknotów, po których widać, że są w obiegu to nie sprawdzają.

    No ale co się dziwisz? Poszlaki jak cholera.
    Inna sprawa to właśnie to "wyjęli" - pamiętam, dawno temu to było, jak jeszcze
    w biedronku nie było kart - to był taki czas, że im te podświetlarki przy kasach
    zamontowali i każdą stówkę przykładali (wtedy to jeszcze był spory pieniądz, a nie
    jedne zakupy).
    Wyglądało to trochę niesmacznie - i potem zniknęło.
    A potem jeszcze przez jakiś czas mieli takie śmieszne pudełeczka, które tak wciągały
    stówki
    (no bo dwusetek prawie w obiegu nie było, więc nie było sensu tracić miejsca w kasie
    na trzymanie stówek - a było ich od groma, bo prawie każdy płacił stówką wyjętą
    przed chwilą z bankomatu przy wejściu, a kasjerzy musieli błagać o drobne bardziej od
    żebraków).
    Zawsze mnie zastanawiało, czy biedronek miał umowę z firmą od bankomatów na "obieg
    zamknięty" - że
    biedronek nie musi wozić kasy do banku, a firma od bankomatów kasy z banku, tylko ci
    od
    ładowania bankomatów przyjeżdżają "z tyłu sklepu", przeliczają kasę, pakują w kasety
    i ładują do bankomatu przy wejściu?

  • 13. Data: 2022-09-14 15:47:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.09.2022 o 10:49, Olin pisze:

    > A nie lepiej zainwestować w coś takiego:
    > https://www.vkf-renzel.pl/testery-banknotow/

    Raz że są fałszywki odporne na ultrafiolet, dwa to czasem lepiej nie
    wiedzieć/wykazywać że ma się fałszywkę.

    Akurat w tym konkretnym wypadku problem jest bardziej złożony, bo tak na
    prawdę pracownik nie chce mieć tych dodatkowych obowiązków i to on szuka
    sposobu na wymiksowanie się z "kasjerowania". Jak sprawa stanie na
    ostrzu noża, to może i upomni się o tester banknotów?

  • 14. Data: 2022-09-14 20:03:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 15:47:38 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Raz że są fałszywki odporne na ultrafiolet,

    Rozwiniesz tą arcyodkrywczą myśl?

  • 15. Data: 2022-09-14 20:52:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 14 września 2022 o 11:48:19 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > ładowania bankomatów przyjeżdżają "z tyłu sklepu", przeliczają kasę, pakują w
    kasety i ładują do bankomatu przy wejściu?

    Dużo jeszcze tego typu bzdur spłodzisz?

  • 16. Data: 2022-09-14 21:10:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2022 11:03:08 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Rozwiniesz tą arcyodkrywczą myśl?

    Myślę, że chodzi o to, że byle papierek można sobie pomalować farbą UV.
    W testerze taki papierek będzie się świecił na taki kolor, jaka była farba.

    Spotykałem się na imprezach z tym, że zamiast jakiejś wejściówki klienci
    byli stemplowani pieczątką UV. Później mogli wielokrotnie wchodzić i
    wychodzić.
    Mam gdzieś garść pisaków, które z jednej strony miały knot z farbą UV (były
    w kilku kolorach świecenia), a z drugiej diodę LED UV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-09-14 21:29:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A nie lepiej zainwestować w coś takiego:
    > https://www.vkf-renzel.pl/testery-banknotow/
    > Ceny nie wydają się wygórowane.

    Zauważyłeś, że tego się w sklepach już nie używa? Fałszerze nauczyli się
    robić znaczniki w UV :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-09-14 21:50:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 08:44, cef pisze:

> [...]
    > to w markecie wyjęli naświetlarkę (a zakupy za 10zł zrobiłem). A takich
    > banknotów, po których widać, że są w obiegu to nie sprawdzają.

    Może, bo płacę kartą płatniczą i pieniędzmi sporadycznie. Ale dawno nie
    widziałem by w ogóle jakąś lampę mieli.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-09-14 22:11:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 20:52:11 UTC+2 Kris napisał(a):

    kasety i ładują do bankomatu przy wejściu?
    > Dużo jeszcze tego typu bzdur spłodzisz?

    Wiesz ile kosztuje konwój?
    Tzn. taki z mniejszego sklepu, bo z większego obsługa policji jest.
    Myślę że to byłby dobry interes dla jednych i drugich.
    Teraz się nie przekonamy bo karty są (biedronek blisko mnie był jednym z 3 na
    pierwszym etapie testu).

  • 20. Data: 2022-09-14 22:16:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 21:10:09 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Myślę, że chodzi o to, że byle papierek można sobie pomalować farbą UV.
    > W testerze taki papierek będzie się świecił na taki kolor, jaka była farba.

    Tylko nie chodzi o to, "by się świecił".
    Tą farbą UV był specjalny wzór, a nie bazgroł czy równa poświata wszędzie.

    > Spotykałem się na imprezach z tym, że zamiast jakiejś wejściówki klienci
    > byli stemplowani pieczątką UV. Później mogli wielokrotnie wchodzić i
    > wychodzić.

    Level 2, na początku były zwykłe pieczątki, co brudziły ;>
    Tzn. te "UV" też się rozmywaly i brudziły, ale w normalnym świetle nie było widać.

    Zresztą zwykle i tak nie było to UV tylko fiolet.

    > Mam gdzieś garść pisaków, które z jednej strony miały knot z farbą UV (były
    > w kilku kolorach świecenia), a z drugiej diodę LED UV.

    Zdrowe dla oczu, nie ma co.