  • 381. Data: 2020-09-16 14:59:20
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16-09-2020 o 14:49, Olin pisze:

    > Do wczoraj sądziłem, że wiem, kto zacz "samodzielny pracownik naukowy", ale
    > już w to wątpię. Po tak wyrafinowanych wywodach nie jestem nawet całkiem
    > pewien, jak się nazywam.
    >
    > Przy okazji nieśmiało zauważę, że są również uczelnie prywatne, które
    > zatrudniają osoby z habilitacją, zwane obecnie profesorami
    > uczelni/instytutu, oraz profesurą "belwederską".

    zwani profesorami, bo pracują na stanowisku profesora uczelni (czyli
    samodzielnego pracownika uczelni). To tak jak masz stanowisko inżynier
    jak i tytuł inżynier. Ustalono, że na stanowisku profesorskim zatrudnia
    się na uczelniach osoby z przynajmniej z habilitacją i tyle.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 382. Data: 2020-09-16 15:06:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2020 o 12:07, J.F. pisze:

    > Chodzilo mi o przyklad przystanku Woodstock.
    > Negatywna opina Policji o bezpieczenstwie z powodu narkotykow ... i co
    > dalej ?

    No i co dalej? Nie chce mi się śledzić tematu.

    --
    Robert Tomasik

  • 383. Data: 2020-09-16 15:10:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Sep 2020 14:59:20 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > zwani profesorami, bo pracują na stanowisku profesora uczelni (czyli
    > samodzielnego pracownika uczelni).

    Dawniej zwani docentami, dzięki czemu wszystko było prostsze, bo profesorzy
    uczelniani nie mieszali się z profesorami z profesurą.

    Dywagacje o docentach marcowych (bez habilitacji) pozostawiam ąckiemu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 384. Data: 2020-09-16 15:56:13
    Od: Kviat

    > Ależ to Ty wymyśliłeś taką teorię, a nie ja.

    Masz poważny problem ze zrozumieniem ironii i sarkazmu.
    To nie była teoria. To był z dupy wzięty pomysł żeby pokazać Ci absurd
    twoich usprawiedliwień "co by było gdyby" (...wszyscy na raz zaczęli się
    topić).
    A mogli tam budować przedszkole. W przyszłości.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 385. Data: 2020-09-16 17:47:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >>> ust. 2 Ustawy z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez

    >No i co dalej? Nie chce mi się śledzić tematu.

    Nie wiem, ty tu reprezentujesz policje :-)

    Bo na moj gust to trojako, a moze nawet czworako:
    -samorzad olewa opinie i wydaje zgode,
    -komendat chyba sie moze odwolac od decyzji

    -samorzad sie godzi z opinia i nie zezwala,
    -Owsiak idzie do sadu,
    -w razie zgody sadowej ... komendant znow sie chyba moze odwolac ...

    J.

  • 386. Data: 2020-09-16 19:35:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2020 o 17:47, J.F. pisze:

    > Nie wiem, ty tu reprezentujesz policje :-)

    Błądzisz. Nikogo nie reprezentuję, a już najmniej Policję.

> [...]
    > -Owsiak idzie do sadu,
    > -w razie zgody sadowej ... komendant znow sie chyba moze odwolac ...

    Nie chce mi się tego śledzić, bo problem jest w innym miejscu zupełnie.
    Przedmiotem opinii Policji ma być bezpieczeństwo imprezy, a nie jej
    legalność. Gdyby Policja w związku z procedowaniem takiego wniosku
    powzięła informację o przestępczym charakterze imprezy, to wszczyna
    postępowanie karne, ale jeśli sama impreza zagrożenia bezpieczeństwa nie
    niesie, to musi wydać pozytywną opinię.

    --
    Robert Tomasik

  • 387. Data: 2020-09-16 20:33:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Nie chce mi się tego śledzić, bo problem jest w innym miejscu
    >zupełnie.
    >Przedmiotem opinii Policji ma być bezpieczeństwo imprezy, a nie jej
    >legalność.

    No to widzisz - w przypadku Przystanku policja moglaby pisac
    "stwierdzane w poprzednich latach przypadki handlu narkotykami
    stanowia zagrozenie dla bezpieczentwa".

    W przypadku "patriotycznej manifestacji" raczej trudno tak, chyba zeby
    probowac "stwierdzane w poprzednich latach nawolywanie do nienawisci
    spowoduje koniecznosc rozwiazania imprezy, a to w obliczu
    zgromadzonego tlumu bedzie juz powodowalo zagrozenie, wiec opiniujemy
    impreze za niebezpieczna" :-)

> [...]
    >powzięła informację o przestępczym charakterze imprezy, to wszczyna
    >postępowanie karne, ale jeśli sama impreza zagrożenia bezpieczeństwa

    Dla jednych "faszysci" a dla drugich "patriotyczna mlodziez spiewa
    hymn" :-)

    Nie bedzie Unia pluc nam w twarz :-)

    J.

  • 388. Data: 2020-09-16 22:56:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2020 o 20:33, J.F. pisze:

> [...]
    > spowoduje koniecznosc rozwiazania imprezy, a to w obliczu zgromadzonego
    > tlumu bedzie juz powodowalo zagrozenie, wiec opiniujemy impreze za

    To już kwestia do rozstrzygnięcia przez twórcę opinii. Ale wcale to
    oczywiste nie jest. O ile handel narkotykami od organizatora koncertu
    nie zależy, zatem najwidoczniej nie ma on po prostu wpływu na ten aspekt
    i nie jest w stanie zapewnić tu bezpieczeństwa. O tyle rodzaj
    wznoszonych na zaplanowanym przez organizatora marszu okrzyków poniekąd
    przynajmniej z założenia powinien zależeć od niego. Co więcej, śmieniem
    twierdzić, że we wniosku o zezwolenie zapewnia on, że nie będzie
    niezgodnych z prawem okrzyków tolerował.

    > Dla jednych "faszysci" a dla drugich "patriotyczna mlodziez spiewa hymn"
    > :-)
    > Nie bedzie Unia pluc nam w twarz :-)

    I teraz pytanie, czy to narusza prawo :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 389. Data: 2020-09-17 01:46:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Do wczoraj sądziłem, że wiem, kto zacz "samodzielny pracownik naukowy", ale
    > już w to wątpię. Po tak wyrafinowanych wywodach nie jestem nawet całkiem
    > pewien, jak się nazywam.

    Popraw mnie, ale to zdaje się nic ponad okreslenie zwyczajowe w dodatku
    ukute w czasach gdy cała działalność naukowa kręciła się w okół
    państwowych uczelni. Jego podstawą jest zapewne istota habilitacji,
    gdzie, w przeciwieństwie do doktoratu, problem(y) formułuje się samemu.
    Natomiast nijak się to wszystko ma w praktyce do samodzielności
    naukowej, którą nazwa sugeruje. Praca naukowa to nie tylko uczelnie.

    --
    Marcin

  • 390. Data: 2020-09-17 02:09:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    dowcow-policja-nie-widzi-zagrozenia/ar/c1-14550185

    > Na moj gust, to moglby i wyrejestrowac organizacje czy jak to sie tam
    > nazywa.

    Sąd w ramach doraźnego rozstrzygania o zakazie przemarszu?

    > Poza tym to organizacja sklada wniosek, samorzad wydaje decyzje, i
    > teraz ktos sie moze od decyzji odwolac - i dopiero sad bedzie
    > wyrokowal.

    No, ale sąd musi mieć jakieś podstawy. Jeśli nie ma oczywistego
    zagrożenia porządku publicznego to na jakiej podstawie?

> [...]
    > organizacja takiego wydarzenia niesie ze sobą ryzyko wystąpienia
    > zakłócenia porządku publicznego.
    > W tym roku służby nie posiadają informacji o planowanych przez
    > organizatorów działaniach, których efektem byłoby łamanie prawa.
    > Dodatkowo w ubiegłym roku organizatorem marszu był człowiek wcześniej
    > skazany prawomocnym wyrokiem za mowę nienawiści.
    > Na jednej z manifestacji palił kukłę symbolizującą Żyda. Dlatego
    > ówczesny prezydent wydał decyzję zakazującą - wyjaśnia urzędnik.
    >
    > A w tym (tamtym roku) juz nie byl organizatorem, wiec nie ma podstaw.

    Ale to jest już inna para kaloszy, bo to jest kwestia porządku
    publicznego, a dyskusja dotyczy propagowania faszyzmu. Zresztą nawet
    sprowadzając rzecz do tego porządku, to co, jeśli organizator wykaże, że
    zatrudnił jakąś firmę do ochrony, rozrób nie będzie, za to będą
    swastyki? A co jeśli będą rozróby mimo zatrudnienia ochrony?

    > A jak sie okaze, ze kilku nalezy np do PCK ...

    Całkiem słuszna uwaga. Byłby pewien problem. Miejmy nadzieję, że
    jednak nie należą.

    > Widac nie dostala zlecenia.
    > Ale za poprzedniej wladzy tez tego nie robila :-)

    Ale jakoś jakby mniej tego było.

    > Masz tam wymienionego Jacka Miedlara, nie wiem - oficjalny
    > organizator, czy zaproszony gosc.

    ...czy przypadkowy przechodzień.

    --
    Marcin