  • 1. Data: 2005-08-23 12:56:33
    Temat: Spóldzielnia mieszkaniowa - rozpatrzenie reklamacji
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Witam.
    Dostałem ze spółdzielni mieszkaniowej rozliczenie kosztów centralnego
    ogrzewania, z którym się nie do końca zgadzam. Złożyłem w spółdzielni pismo
    reklamacyjne z żądaniem uszczegółowienia pewnych pozycji w rozliczeniu. Od
    momentu złożenia reklamacji minęło już półtora miesiąca i nie dostałem
    żadnej odpowiedzi. Tu mam pytania: Czy jest jakiś przepis regulujący termin
    rozpatrzenia reklamacji? Jak traktować brak odpowiedzi? Czy złożenie
    reklamacji zwalnia mnie z obowiązku uregulowania dopłaty wynikającej z
    rozliczenia?
    Wydaje mi się, że firma której zlecono rozliczenie kosztów CO zrobiła to
    nierzetelnie i niezgodnie z przepisami. Może teraz spółdzielnia chowa głowę
    w piasek. Co zrobić w takiej sytuacji?
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-08-25 08:51:23
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    <ciach>

    Wojtku,
    Spółdzielnie to państwo w państwie i trzeba z tym żyć :-(
    To tyle co mogę Ci powiedzieć po licznych sporach z takimi podmiotami

    WojtekPL

  • 3. Data: 2005-08-25 09:46:51
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Użytkownik "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl> napisał w wiadomości
    > <ciach>
    >
    > Wojtku,
    > Spółdzielnie to państwo w państwie i trzeba z tym żyć :-(
    > To tyle co mogę Ci powiedzieć po licznych sporach z takimi podmiotami

    To wiem. Ale z tym państwem w państwie jestem skłonny się spotkać nawet w
    sądzie pod warunkiem że przepisy prawne JASNO precyzują zagadnienia o które
    pytam.

  • 4. Data: 2005-08-26 21:43:08
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 23/08/2005 14:56, Voytek wrote :
> [...]
    > rozpatrzenia reklamacji? Jak traktować brak odpowiedzi? Czy złożenie
    > reklamacji zwalnia mnie z obowiązku uregulowania dopłaty wynikającej z

    Nie zwalnia. Ale my nie płaciliśmy przez kilka lat, aż spółdzielnia
    łaskawie skierowała pozew o zapłatę w postępowaniu uproszczonym.
    Złożyliśmy sprzeciw i czekamy terminu pierwszej rozprawy.

    > Wydaje mi się, że firma której zlecono rozliczenie kosztów CO zrobiła to
    > nierzetelnie i niezgodnie z przepisami. Może teraz spółdzielnia chowa głowę
    > w piasek. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Moim zdaniem, jeśli dopłata nie jest taka, że by zabiła w razie gdyby
    sprawa w sądzie została przegrana -- to nic. Należy czekać, aż
    spółdzielnia pozwie o te pieniądze, a wtedy można tłumaczyć się przed sądem.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)