  • 1. Data: 2005-11-08 14:09:23
    Temat: Slowny znak towarowy i jego zastrzezenie w UP
    Od: " Mariusz" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    moze wiecie jak to jest z zastrzeniem znaku towarowego w U. Patentowym.
    Kolega prosil mnie o pomoc. Konkurencja pewnej firmy zaczela uzywac takiego
    samego znaku towarowego slownego. Firma zgłosila wiec znak do UP, po czym
    minely juz 2 miesiące.
    Czy już (i jak) mozna sie domagac od konkurencyjnej firmy zaprzestania
    uzywania identycznego znaku towarowego słownego? Moze ktos spotkal sie ze
    podobna sprawa?

    pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-11-08 14:50:47
    Temat: Re: Slowny znak towarowy i jego zastrzezenie w UP
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Użytkownik " Mariusz" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy już (i jak) mozna sie domagac od konkurencyjnej firmy zaprzestania
    > uzywania identycznego znaku towarowego słownego? Moze ktos spotkal sie ze

    DomBank - była taka sama sytuacja. 2 banki używały tego znaku, jeden poszedł
    do UP a drugi musiał zmienić nazwę na inną (w tym przypadku Dom) do momentu
    rozpatrzenia wniosku przez UP. Nie mam niestety podstaw prawnych ani innych
    szczegułów. Artykuł o tym czytałem jakieś 2 tygodnie temu na onecie lub wp.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-11-08 15:00:50
    Od: Schwester <m...@o...pl>

    Mariusz napisał(a):
> [...]
    > Czy już (i jak) mozna sie domagac od konkurencyjnej firmy zaprzestania
    > uzywania identycznego znaku towarowego słownego? Moze ktos spotkal sie ze

    Znak / patent jest chroniony już od momentu zgłoszenia. Nie wiem tylko
    co w sytuacji, kiedy zgłaszający patent nie miał do tego podstaw.

    --
    ____ _ _

  • 4. Data: 2005-11-09 10:38:01
    Od: " Mariusz" <m...@N...gazeta.pl>

    Yusek <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > szczegułów. Artykuł o tym czytałem jakieś 2 tygodnie temu na onecie lub wp.

    dzieki.
    a moze masz link do tego artykulu?
    chetni go przeczytam.

    pozdrawiam