  • 1. Data: 2003-04-30 11:22:42
    Temat: Sieci osiedlowe
    Od: "tomry" <t...@p...fm>

    Witam.
    Mam takie pytanko. Wraz z sasiadami chcemy zalozyc sobie siec osiedlowa. Na
    serwerze chcemy zalozyc publiczny dysk dostepny dla uzytkownikow sieci. I tu
    jest problem. Kto odpowiada za tresci umieszczone na takim dysku.
    Administrator? Uzytkownicy? Moim zdaniem administrator tylko czuwa nad
    prawidlowym dzialaniem sieci i nie moze odpowiadac za tresci umieszczane na
    na takim dysku.
    Czy sa jakies przepisy prawne regulujace takie zagadnienia?
    pzdr
    tomry

  • 2. Data: 2003-04-30 11:26:36
    Temat: Re: Sieci osiedlowe
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    tomry wrote:

> [...]
    > na na takim dysku.
    > Czy sa jakies przepisy prawne regulujace takie zagadnienia?
    w razie naruszenia prawa, osoba czyje prawo ( np. autorskie) zgłasza się do
    administratora o zaprzestanie. Wtedy on musi wyłaczyć np. serwer wirtualny.
    Oczywiści za naruszenie odpowiada ten czyj jest np. katalog, jednak należy
    udowodnić kto umieścił daną treść a to należy do zadań administratora( tak
    najczęściej to wygląda w praktyce).
    Nie mozna podać jednego źródła prawa w tym zakresie, naważniejsze to kc od
    415, oraz ustawa prawo telekomunikacyjne, ustawa prawo autorskie(część o
    komputerach)

    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności