  • Data: 2006-06-27 08:13:52
    Temat: Samochód z zastawem bankowym
    Od: "Cezar" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie. Mam pewien problem, jeżeli można, chciałem prosić o
    sugestie.

    Mam następującą sytuację:
    - kupiłem dwa lata temu samochód od kobiety z miejscowości obok mnie
    - wziąłem z komisu dwa miesiące temu inny samochód pozostawiając tamten w
    rozliczeniu
    - gdy komis spróbował sprzedać samochód na raty okazało się, że na
    samochodzie ustanowiony jest zastaw rejstrowy (1-szy właściciel zrobił
    szwindel i dalej się to ciągnie)
    - po telefonie do kobiety od której kupowałem okazało się, że 'to taka
    głupota była, że ja nawet panu o tym nie mówiłam, bo wszystko
    załatwiłam...', nie poinformowała mnie o fakcie istnienie zastawu na
    samochodzie - ona kupowała go nie wiedząc, że jest zastaw, samochód zabrano
    jej podczas rutynowej kontroli policyjnej.
    - okazało się, że bank zabrał jej samochód, a ona wyprocesowała się i został
    jej zwrócony, jednak jasno w dokumencie stoi, że kwestia własności samochodu
    nie jest w gestii prokuratury - ergo - właścicielem pozostaje bank. Samochód
    zwrócono jej na końcu maja, na początku lipca ja go kupiłem - widać, że
    chciała się pozbyć...

    W tym momencie komis chce egzekwować ode mnie pieniądze za samochód
    argumentując to wadą prawną. Pewnie im się uda, sprawa jest dość świeża.
    Pytanie jednak następujące: wiem, że mogę wystąpić na drogę cywilną z
    kobietą, która sprzedała mi ten samochód (w umowie stwierdza jasno, iż nie
    ma wad prawnych, nie ma własności osób trzecich oraz nie toczy się żadne
    postępowanie). Jak przedstawiają się moje szanse w sądzie ? Ile może potrwać
    sprawa ? Jak z egzekucją wartości od niej w przypadku wygranej ?

    Zgóry dziękuję za pomoc

    --
    Pozdr.
    Cezar