  • 1. Data: 2004-08-25 11:08:09
    Temat: Samochód - Zastaw Bankowy - Pytanie
    Od: "Krzys1972" <f...@...domeeeeeeenie.pl>

    Witam Serdecznie

    W 1996 roku zakupiłem sobie na raty stary, używany samochód. Przez okres
    kiedy miałem pracę spłacałem go terminowo.

    Po spłaceniu już 30% wartości straciłem pracę i przestałem spłacać raty.
    Oczywiście zaczęli mnie odwiedzać jacyś windykatorzy itp.
    Ostatnią firma która się upominała o pieniądze była w 1999 roku lub 2000
    Intrum Justitia. Od tamtego czasu nikt się juz nie upomina o pieniądze ani o
    moje stare auto. Zapewne na dzień dzisiejszy odsetki były by tak wielkie iż
    kilkakrotnie przewyższałyby wartość samochodu. Auta nie mogę sprzedać bo mam
    w dowodzie zastaw bankowy. Jednak auto zaczyna się "sypać" i nie nadaje się
    już do jazdy. Czy mając taki zastaw mogę wyzłomować, wyrejestrować ten
    samochód aby nie ponosić więcej opłat ?? Proszę o informację co mogę zrobić
    z tym pojazdem bo sprzedać to chyba napewno go nie mogę. Czy taki zastaw
    bankowy jest dożywotni omija po jakimś czasie ??

    Dziękuję za pomoc...

    Krzysiek

    --
    "Nie ten jest biedny, kto posiada mało, lecz ten, kto pragnie więcej" -
    Seneka

    Mój właściwy adres email to: krzys"999"1...@v...pl - usuń z tego adresu
    dokładnie to: "999" aby zostało tylko krzys1972 ;-)

  • 2. Data: 2004-08-25 19:19:42
    Temat: Re: Samochód - Zastaw Bankowy - Pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzys1972" <f...@...domeeeeeeenie.pl> napisał w
    wiadomości news:cghrvk$eg7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Po pierwsze, to mi się wydaje, że samo roszczenie się przedawniło. Co do
    zastawu, to musisz wyjaśnić nam, czy to jest zastaw faktycznie, czy też
    umowa przewłaszczenia.

    Jeśli jest to umowa przewłaszczenia - a w 1996 roku tak zabezpieczano
    najczęściej kredyty), to samochód nadal stanowi własność banku. W tej
    sytuacji należało by się do nich na piśmie zwrócić z zapytaniem, czy możesz
    zezłomować samochód. Sprzedać go nie możesz, bo popełnisz przestępstwo
    przywłaszczenia.

    Jeśli coś innego, to napisz, a będziemy kombinować.

  • 3. Data: 2004-08-26 09:04:54
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > Po pierwsze, to mi się wydaje, że samo roszczenie się przedawniło. Co do
    > zastawu, to musisz wyjaśnić nam, czy to jest zastaw faktycznie, czy też
    > umowa przewłaszczenia.

    jakoś mi trudno w to uwierzyć, że bank nie skierował sprawy do sądu, czy
    wtedy też sie przedawniło??

    galis

  • 4. Data: 2004-08-26 12:56:05
    Od: "atik" <a...@a...pl>

> [...]
    > przywłaszczenia.
    >
    > Z taka opinia tez sie zgadzam. A co w przypadku (przyjmijmy terminy takie
    same)gdy jest zastaw rejestrowy??
    Pozdrawiam
    atik

  • 5. Data: 2004-08-26 15:38:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > jakoś mi trudno w to uwierzyć, że bank nie skierował sprawy do sądu, czy
    > wtedy też sie przedawniło??

    bank kierować do sądu nie musiał. Mógł wydać Bankowy Tytuł Wykonawczy. No
    ale wówczas dłużnik by coś o tym mam nadzieję napisał. Mnie to również
    wydaje się dziwne, chyba, że chodzi o jakąś śmieszną kwotę.

  • 6. Data: 2004-08-26 15:42:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "atik" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Z taka opinia tez sie zgadzam. A co w przypadku (przyjmijmy terminy takie
    > same)gdy jest zastaw rejestrowy??

    No z zastawem sprzedać możesz, jeśli ktoś kupi. Przyznam, że nie wiem co w
    wypadku złomowania. To w sumie też sprzedaż. Więc złom przyjąć to może.
    Tylko co dalej? Jak potną, to będzie ukrywanie rzeczy przed egzekucją.

  • 7. Data: 2004-08-26 20:04:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > bank kierować do sądu nie musiał. Mógł wydać Bankowy Tytuł Wykonawczy. No
    > ale wówczas dłużnik by coś o tym mam nadzieję napisał. Mnie to również
    > wydaje się dziwne, chyba, że chodzi o jakąś śmieszną kwotę.

    Albo niezły bałagan w banku. Zdarza się.

    KG

  • 8. Data: 2004-08-26 20:11:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Krzys1972 wrote:
> [...]
    > kilkakrotnie przewyższałyby wartość samochodu. Auta nie mogę sprzedać bo mam

    W 1996 roku...
    Czy ten zastaw został przekształcony w zastaw rejestrowy (i czy był to
    zastaw)? Bo jeśli nie, to prawdopodobnie wygasł w 1998 roku (art.50
    ustawy o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów).

    KG

  • 9. Data: 2004-08-26 20:37:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No

    > Albo niezły bałagan w banku. Zdarza się.

    Albo to nie bank, tylko któraś z firm kredytowych. One innymi prawami się
    rządzą.

  • 10. Data: 2004-08-26 23:11:33
    Od: "atik" <a...@a...pl>

> [...]
    > zastaw)? Bo jeśli nie, to prawdopodobnie wygasł w 1998 roku (art.50
    > ustawy o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów).

    Tak, zostal przeksztalcony w zastaw rejestrowy (mam decyzje sadu) jednak w
    dowodzie rejestracyjnym nie ma zadnego wpisu dot zastawu (urzedy komunikacyjne
    widac roznie podchodza do tych spraw) I nic sie nie dzieje od ponad 3 lat. Co w
    takim wypadku Wg KC roszczenie o splate kredytu jest przedawnione (umowa w
    czesci dot. terminow splaty kredytu wypowiedziana ponad 3 lata temu - wtedy tez
    bank zazadal natychmiastowej splaty) Co wobec tego na dzien dzisiejszy
    z "zastawem rejestrowym
    Dzieki i pozdrawiam
    atik