  • Data: 2002-06-10 22:23:04
    Temat: Re: wykup działki przez gminę
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Jun 2002, Stanisław Pikul wrote:
    [...]
    >+ budżety gmin. Oczywiście wiem o konieczności organizowania przetargów,
    >+ ich przebiegu, obowiązkach itd. , ale tutaj chodzi o kupno konkretnej
    >+ (tej a nie innej działki) od konkretnego właściela (tego a nie
    >+ innego). Procedura przetargowa nie ma tutaj zastosowania, można mówić

    Ależ nie o to chodzi.
    Chodzi o uzyskanie informacji "przetargowej" :) (czyli takiej,
    która *powinna* być jawna) celem zapytania czy przypadkiem
    nie kpią. Bo jeśli proporcja cen będzie 20zł/1,20 zł to
    odpowiedź jest dość oczywista.
    [...]
    >+ zapłacić (i słusznie, bo działa w interesie "ogółu"). Właściciel,
    >+ powołując się na ten interes "ogółu" żąda dostępu do danych drugiej
    >+ strony. Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje. W takich sytuacjach jedna
    >+ ze stron jest niejako uprzywilejowana.

    Oczywiście: strona która może przeprowadzić transakcję pod
    przymusem (wywłaszczenie).
    Pomyśl że trafiłoby na ciebie.

    Pozdrowienia, Gotfryd