  • Data: 2002-06-07 21:19:55
    Temat: Re: wykup działki przez gminę
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0206070003500.6562-100000@irys.st
    anpol.com.pl...

    <wycinam wszystko>

    Doskonale to rozumiem.
    W biznesie "prywatnym" sprawa jest jasna - cena jest tajemnicą
    handlową.
    W samorządach - poddaję się. Nie znam problemu, nie wiem czy na każde
    żądanie obywatela Gmina musi podać cenę sprzedaży określonych terenów
    (co z ochroną danych osobowych?) czy też dokonywanych transakcjach.
    Istnieje przecież Regionalna Izba Rozrachunkowa (?), nadzorująca
    budżety gmin. Oczywiście wiem o konieczności organizowania przetargów,
    ich przebiegu, obowiązkach itd. , ale tutaj chodzi o kupno konkretnej
    (tej a nie innej działki) od konkretnego właściela (tego a nie
    innego). Procedura przetargowa nie ma tutaj zastosowania, można mówić
    chyba tylko o negocjacjach i w ostateczności sądownym ustaleniu ceny.
    Mamy przecież świadomość, że nawet znana cena sąsiedniej działki
    niekoniecznie musi być zastosowana w kolejnym przypadku. Jest dla mnie
    oczywiste, że właściciel chce jak najwięcej, Gmina zaś jak najmniej
    zapłacić (i słusznie, bo działa w interesie "ogółu"). Właściciel,
    powołując się na ten interes "ogółu" żąda dostępu do danych drugiej
    strony. Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje. W takich sytuacjach jedna
    ze stron jest niejako uprzywilejowana.

    Sorry, nie mogę odnieść się do podanych klinków, ale mam kłopoty z
    przeglądarką, dopiero jutro pobawię się z jej rekonfiguracją.

    Kotewka
    k...@w...pl