  • Data: 2006-02-16 20:53:21
    Temat: Re: urlop z okazji pogrzebu
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dt1uis$19c$1@atlantis.news.tpi.pl Auguro
    <a...@w...peel> pisze:

    > Jak sama nazwa wskazuje to nie jest urlop okolicznościowy z powodu
    > pogrzebu tylko tak jak to jest napisane w rozporządzeniu (DZ.U.96.60.281
    > par 15) "zgonu i pogrzebu". Także pracodawca może udzielić urlopu
    > okolicznościowego na załatwienie spraw związanych ze śmiercią babci.
    > Jesli pracownik udowodni (choć nie wiem czy jakikolwiek pracodawca żąda
    > udowodnienia) że załatwiał coś 2 tygodnie później i było to związane z
    > pogrzebem to takiego urlopu udzielić może.
    Nie widzę potrzeby udowadniania czegokolwiek poza zgonem, gdyż jest to jedna
    z okoliczności wymienionych w rozporządzeniu uprawniająca do urlopu. Jako
    dowód nabycia uprawnienia przedstawia się kopię aktu zgonu. O urlop ten
    można wystąpić nawet po dłuższym czasie, rozporządzenie nie wskazuje na
    żadne limity czasowe.
    Przykład - konieczność obecności na notarialnym otwarciu testamentu (co jak
    wiadomo wiąże się ze zgonem), na co spadkobiercy mają 6-mcy.

    Jotte