  • Data: 2012-02-03 00:02:08
    Temat: Re: umowa najmu - wielu najemców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Feb 2012, witek wrote:

    > tylo ze gryżć sie bedą w twojej chacie.

    To prawda.
    Ale:

    > wyobraz sobie taką sytuację.
    >
    > W mieszkaniu mieszka babcia. Mieszkanie nalezy formalnie do wnuka tej babci,
    > a babcia mieszka na podstawie umowy uzyczenia/dozywocia, (wszystko jedno).

    Nie zawsze jedno, bo zależy od "rozwiązywalności" jej umowy.
    No, powiedzmy: "może zależeć". Rozważany był przypadek wypowiedzenia
    najmu, z dożywociem nie jest już tak hop siup.

    > Teraz spisujesz z babcią umowę najmu i nagle przychodzi ci jakis gosciu do
    > pokoju i mowi, ze masz spadac bo to jego chata. Goscia nie znasz i pierwszy
    > raz go widzisz.
    >
    > I co być zrobił? Bo ja bym ściągnął policję pokazał umowę i kazał tamtemu
    > gościowi wyp... albo niech go policja zabierze. Na nastepny dzien miałby
    > sprawę o naruszenie miru domowego i nieopuszczenie pokoju bedacego w moim
    > wladaniu na wezwanie.

    Ale przecież napisałeś tylko że powie, iż masz spadać, a nie, że
    odmawia opuszczenia pokoju ;)
    Po pierwsze, wyszłoby, że po prawdzie posiadanie Cię chroni, ale
    jest to posiadanie bezprawne.
    Zgodnie z prawem nie mogłeś nie mieć świadomości istnienia właściciela,
    bo babcia była zobowiązana uzyskać jego zgodę.
    Tak czy nie?

    > Za swiadkow mam policjantow.
    > I gwarantuje cię ze wygrałbym w kazdej instancji.

    Co wygrałbyś, zakładając że gość *nie* odmówił wyjścia, tylko
    zapowiedział że idzie do sądu bo mieszkasz bezprawnie?

    pzdr, Gotfryd