  • Data: 2007-04-19 13:05:46
    Temat: Re: udostepnianie namiaru na nielegalne dane
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > ale skad ty w ogole wiesz na jakiej zasadzie serwis ma dzialac?

    tego nie napisal, ale sadze ze chodzi o cos w stylu niemoderowanego forum na
    przyklad

    > cytuje jego post
    > "Czy np. wrzucajac w serwisie namiar do rapidshare, megaupload itp. na
    > zripowane filmy wlasciciel serwisu ponosi za to odpowiedzialnosc? (czy
    > moze byc karany za piractwo)? "

    tak naprawde nie ma to znaczenia jesli proces "wrzucania" jest zautomatyzowany i
    admin nie bierze bezposredniego udzialu w zamieszczaniu linkow. Wlasnie o tym, a
    dokladniej mowiac o hostingu, traktuje art. 14 usude

    > Po pierwsze admin sam moze dodawac te linki a pod drugie jezlei serwis
    > bedzie glownie o tej tematyce to rzniecie glupa ze sie nie mialo
    > swiadomosci raczej nic mu nie da.

    a to zalezy. Jesli admin daje wylacznie miejsce na serwerze, to moze go wcale
    nie interesowac, czego serwis dotyczy albo co sie tam tak naprawde dzieje, bo po
    prostu nie ma takiego obowiazku. Powiem wiecej - w przypadku hostingu ustawowo
    wylacza sie odpowiedzialnosc uslugodawcy w kwestii hostowanych tresci.
    Oczywiscie pod pewnymi warunkami, o czym mowa w art. 14 usude.

    > dlatego napisalem o pomocnictwie w rozpowszechnianiu, akurat w przypadku
    > tego typu serwisow intencje(zamiar) autora sa dosc jasne.

    IMO to kwestia dosc dyskusyjna, zwlaszcza w swietle naszego archaicznego systemu
    prawnego.

    pozdrawiam
    d.