    From: Rowerex <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: symbole religijne w klasie ... flagi i godła do zdjęcia
    Date: Thu, 3 Dec 2009 11:42:27 -0800 (PST)

    On 23 Lis, 17:47, Kazik <k...@l...localnet> wrote:
    > Zalozmy ze uda mi sie zarejestrowac ruch religijny wyznawców
    > Niewidzialnego Rozowego Jednorozca. Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    > aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?

    Takie same jak w przypadku innych symboli religijnych, typu godło,
    flaga narodowa, konstytucje i wszelkiego rodzaju prawa.... Państwo
    "neutralne wyznaniowo" to również religia, w takie państwo też trzeba
    wierzyć i wyznawać narzucone zasady.

    Instytucje państwowe to nic innego jak odpowiedniki urzędów
    kościelnych, urzędnicy są odpowiednikami kapłanów, przepisy prawa są
    odpowiednikami Biblii, Koranu, Tory, 10 przykazań itp.

    Do tego wszystkie święta "państwowe", uroczystości, przemówienia -
    porównanie z każdą religią jest tu pełne.

    Europejskiego Trybunału Praw Człowieka to instytucja na wskroś
    wyznaniowa - broni "świętych praw", wymierza "święte i niepodważalne
    wyroki" niczym papież.

    Gdyby urzędnicy unijni nie wyznawali wiary w jedność unii, w
    stanowione przez siebie prawa i zasady, to ich istnienie nie miałoby
    sensu. Tutaj trzeba głębokiej wiary, a nawet ortodoksyjności i
    radykalizmu wyznaniowego, aby to wszystko utrzymać w kupie.

    Niech mi ktoś udowodni, że Unia Europejska, wszystkie jej struktury,
    symbole i prawa, w czymkolwiek różnią się od jakiejkolwiek religii.

    Gdyby symbolami którejś wielkiej religii były orzeł biały i biało
    czerwona flaga, to należałoby je zdejmować by być neutralnym
    wyznaniowo. Tylko co powiesić w zamian? Ba! Po co w ogóle coś
    wieszać?

    Idąc dalej, należałoby również zakazać wywieszania flag narodowych,
    ponieważ są to symbole wiary w wartości narodowe, które to wartości
    należy kultywować na podobnej zasadzie jak wszelkie religie.

    Co pozostaje? Szklane domy, z przeźroczystymi ścianami, ponieważ np.
    pomalowanie na kolor biały mogłoby sugerować związek z jakąś religią,
    której symbolem jest biel. A jeśli okaże się, że "przeźroczystość"
    jest symbolem innej religii? Wracamy do jaskiń? A jeśli w jaskiniach
    ktoś znów coś nasmaruje na ścianie, to należy go ukarać? Ukarać jakim
    prawem? Prawem neutralnym wyznaniowo, ale na wskroś religijnym? Co
    pozostaje? Zbiorowe harakiri całej ludzkości? To dopiero byłby
    radykalizm religijny w imię neutralności wyznaniowej!

    Pozdr-
    -Rowerex