eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci? › Re: [spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci?
  • Data: 2012-11-05 10:15:37
    Temat: Re: [spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 4 Nov 2012, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > jeszcze raz od poczatku i powoli.
    >
    > mowimy o zrzeczeniu sie spadku a nie odrzuceniu spadku.

    Zdaje się, idzie o to, że zrzeczenia nie było.

    Było nieskuteczne, bo nie zawarte w wymaganej przepisami formie.
    Jeśli dzieci spadkodawcy, rodzice wnuków o których mowa, mają zamiar
    dotrzymać zawartej ustnie umowy, to ... nie mają takiej możliwości.
    "Najbliższe przybliżenie" mogą uzyskać poprzez odrzucenie spadku
    (ale wtedy pojawia się problem o którym pisze Piotr) lub przeprowadzenie
    działu spadku w którym bez dopłat oddają stosowny kawałek spadku
    jednemu ze spadkobierców.
    I tak na pierwszy rzut oka wydaje się, że to drugie rozwiązanie
    byłoby "właściwsze". Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd