  • Data: 2004-01-24 16:32:54
    Temat: Re: przygoda w supermarkecie
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:buu5lq$7jq$2@serwus.bnet.pl...
    > W odpowiedzi na pismo z dnia sob 24. stycznia 2004 14:10 opublikowane na
    > pl.soc.prawo podpisane kam:

    > Nie istnieje coś takiego jak swoboda umów. Czy możemy spisać umowę o
    > poniższej treści?
    >
    > ,,Ja, Kam, zobowiązuję się służyć poddańczo Tristanowi, nosić go
    codziennie
    > na plecach, uśmiechać gdy jego boski wzrok na mnie spoczywa i masować
    > stopy, gdy tylko wyrazi on swoje życzenie''

    A jednak istnieje.
    art. 353(1) KC: Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według
    swego uznania,
    byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze)
    stosunku,
    ustawie ani zasadom współżycia społecznego.

    Cukier wolno więc sprzedawać nawet na łyżeczki, a umowy, o której wspominasz
    spisać nie można.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706