    From: Dan <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prokura samoistna???
    Date: Thu, 4 Mar 2004 20:24:12 +0100

    In article <c27jnh$495$1@korweta.task.gda.pl>, v...@w...pl
    says...

    > Jednak?e generalne wyja?nienie jest proste.
    > Prokurent nie odpowiada tak "mocno" jak cz?onek zarz?du - wi?c s?dy
    > staraj? si?, jak mog? nie dopu?cic do sytuacji, gdy np. jedyny wspólnik
    > ma prezesa s?upa, a sam ma jedynie prokur?. Staraj? sie tak bardzo, ?e
    > czasem nawet za bardzo.

    Takie uzasadnienie jest dla mnie zupelnie niezrozumiale. Odpowiedzialnosc
    zarzadu nie jest ograniczona tylko do odpowiedzialnosci za czynnosci
    prawne przy ktorych dokonywaniu zarzad bral udzial. To glownie
    odpowiedzialnosc posilkowa (299ksh) w razie niewyplacalnosci spolki
    (istotna z punktu widzenia bezpieczenstwa obrotu) . Tak wiec zarzad i tak
    poniesie posilkowa odpowiedzialnosc (jesli zajda przeslanki ustawowe),
    nawet jesli wszystkich czynnosci prawnych na zewnatrz dokonywal bedzie
    jedyny prokurent. Wiec w tej sytuacji obojetne jest z punktu widzenia
    odpowiedzialnosci zarzadu czy prokurent (samoistny) dziala sam czy
    lacznie z czlonkiem zarzadu.

    > Oczywi?cie wszystko mam na pi?mie, z sygnaturami, etc.

    Wierze oczywiscie.

    Dan.