  • Data: 2008-10-24 19:53:06
    Temat: Re: prawo autorskie - wykorzystanie fotografii
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 11:31
    (autor ChOpLaCz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gds4l6$k6f$1@inews.gazeta.pl>):

    > Pozostaje jeszcze fakt "udowodnienia" winy.
    > W końcu foty były robione w czasach kliszy, itd.
    > Właścicielem więc może się okazać tylko właściciel
    > "oryginału" (kliszy - a kto trzyma klisze 30 lat i
    > jaka klisza poradzi sobie z upływem czas).

    Weź pod uwagę, że była abolicja... Jeśli te zdjęcia nie oznaczono autorem i
    prawami, to są public domain. Nowych rzeczy nie trzeba oznaczać, żeby były
    chronione, ale stare, z dawnego PA tak.

    > mogę
    > pójść po najmniejszej linii oporu,

    A nie lepiej po linii najmniejszego oporu?

    > W ręce wpadły fajne materiały - szkoda tego.
    > Jednak - jak dla mnie - nie ma jak załatwić tematu
    > w sposób cywilizowany. Więc co? Wyrzucić fotki
    > i odpuścić? Też troszkę chore.

    Drukować. Najwyżej przyjdą i poproszą o wynagrodzenie. Szanse marne...

    --
    Tristan