  • Data: 2002-07-20 10:03:50
    Temat: Re: pelnomocnictwo zony
    Od: "str" <b...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oto czego dowiedzialem sie od calkiem milych pan z Wydz. Analiz i
    > Ewid. Gospod w Rzeszowie:
    >
    > "art. 88a ust. 1 oraz art. 88b ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada
    > 1999r - Prawo dzialalnosci gospodarczej (Dz. U. Nr. 101, poz 1178 z
    > pozniejszymi zmianami) wyraznie mowi ze w przypadku jednoosobowej
    > dzialalnosci gospodarczej ustawa nie przewiduje pelnomocnika.

    :) ...widać w Rzeszowie macie inną ustawę niż reszta Polski ... :)
    a może to ja czytam nie to co trzeba ?
    cyt:

    USTAWA

    z dnia 19 listopada 1999 r.

    Prawo działalności gospodarczej.

    (Dz. U. z dnia 17 grudnia 1999 r.)

    [..........]

    Art. 88a. (10) 1. Do dnia 31 grudnia 2001 r. podjęcie działalności
    gospodarczej przez

    osoby fizyczne, w tym również wykonujące działalność gospodarczą na
    podstawie

    koncesji i zezwoleń, wymaga zgłoszenia do ewidencji działalności
    gospodarczej.

    2. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna.

    3. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzą gminy jako zadanie zlecone z
    zakresu administracji rządowej.

    orzeczenia samorządowe

    tezy z piśmiennictwa

    projekty ustaw

    Art. 88b. (11) 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, zwany dalej "organem
    ewidencyjnym", dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno zawierać:

    1) oznaczenie przedsiębiorcy,

    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie siedziby
    i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym mowa w art.
    11 ust. 1,

    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,

    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    3. Do zgłoszenia należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny
    przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania
    działalności, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

    4. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie
    do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od
    dnia zgłoszenia.

    pzdr
    STR