  • Data: 2002-07-20 09:08:43
    Temat: Re: pelnomocnictwo zony
    Od: p...@k...pl (Piotr Nowak) szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Jul 2002 17:56:03 +0200, "str" <b...@k...onet.pl>
    napisał(a):

    >zobacz koniecznie ...sam jestem ciekaw.

    Oto czego dowiedzialem sie od calkiem milych pan z Wydz. Analiz i
    Ewid. Gospod w Rzeszowie:

    "art. 88a ust. 1 oraz art. 88b ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada
    1999r - Prawo dzialalnosci gospodarczej (Dz. U. Nr. 101, poz 1178 z
    pozniejszymi zmianami) wyraznie mowi ze w przypadku jednoosobowej
    dzialalnosci gospodarczej ustawa nie przewiduje pelnomocnika.

    Ale oczywiscie nie ma problemu w jego ustanowieniu.
    Wystarczy dokonac tego notarialnie."

    Z przebiegu calej rozmowy wyniklo, ze nawet w przypadku pana Andrzeja
    bez notariusza sie nie obejdzie.

    Podobnie w sprawie zalozenia konta - proponuje udac sie do banku wraz
    z zona. Potrzebny bedzie wspomniany juz wzor podpisu a takze
    (najprawdopodobniej) wniesienie oplaty za ustanowienie pelnomocnictwa.
    Tak przynajmniej bylo w moim przypadku.

    Jezeli mimo powyzszych przeslanek uda sie komus dokonac "rzeczy
    niemozliwej" - proponuje opisac szczegoly na grupie.
    To moze stanowic przelom w robieniu przekretow w polskim prawie.

    Pozdrawiam,
    Piotr