    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o Pegasusie raz jeszcze
    Date: Thu, 28 Mar 2024 01:14:12 +0100

    > Nawet dla ponadprzeciętnego informatyka napisanie czegos takiego jest
    > praktycznie niemożliwe. To są narzędzia oparte najcześciej na dziurach w
    > oprogramowaniach telefonów, których to dziur nikt jeszcze nie
    > upublicznił. Jedna taka dziura dająca dostęp do popularnego telefonu
    > (systemu) może być warta grube miliony dolarów. Ludzi, którzy potrafią
    > znaleźć takie dziury jest na świecie niezbyt wielu.

    Wykluczyć się nie da, ale myślę, że to głównie znane podatności tylko
    odpowiednio wykorzystane. Podatności się zmieniają, trzeba to ciągle
    aktualizować.

    Taki przykład
    https://sekurak.pl/najnowszy-ios-lata-podatnosc-0day
    -wykorzystywana-przez-pegasusa-latajcie/

    Poza tym nie chodzi tylko o to, że się da, ale by to było użyteczne dla
    operatora. Więc tak czy siak nad takim oprogramowaniem normalnie pracuje
    duży zespół. Ale w ogóle włamać się może jeden hacker.