  • Data: 2019-10-18 12:59:39
    Temat: Re: losowania w czasach dobrej zmiany
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 18 października 2019 12:35:06 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
> [...]
    sprawy toczyły się w sądzie okręgowym - czy rejonowy to za niskie progi dla posła?

    > Może rejonowy to za niskie progi dla Świderskiego. Przecie jest członkiem
    > KRS.

    Nie no, z cytatu w otwierającym poście wynika, że w KRS jest Stalowa Krycha.
    A Świderski awansował - choć ZTCP to jest to póki co tylko delegacja - z sądu
    rejonowego (chyba mokotowskiego) do warszawskiego okręgowego.

    Ale wciąż się zastanawiam, dlaczego sprawy Krychy - i te, w których pozywała, i ta, w
    której jest pozwaną - trafiły od razu do okręgowego - przeiceż to są jakieś tam
    pierdółki o zniesławienie, a nie jakieś zbrodnie.

    Że sprawy z Owsiakiem były w sądzie warszawskim to nic dziwnego, i Krycha i Jurek w
    DC mieszkają - ale też pytanie, czemu w okręgowym, a nie w rejonowym?
    Może poseł ma taką specjalną "delegację"?

    Coś jak z tym, że wszystkie głosy z zagranicy są w wyborach parlamentarnych doliczane
    do okręgu 19, czyli warszawskiego.
    Póki były to ambasady czy jakaś tam polonia z obywatelstwem, to nie było problemu -
    ale teraz było nieco ponad milion głosów warszawiaków i ponad 300 tysięcy
    zagranicznych.

    A tak BTW, bo wciąż nie mogę tej informacji znaleźć - to powyżej to o wyborach do
    sejmu - a co z senatem? Okręg "sejmowy" nr 19 jest przecież podzielony na 4 okręgi
    jednomandatowe do senatu.
    To w ogóle zagranica głosuje w wyborach do senatu - a jeśli tak, to w którym okręgu -
    czy tylko w wyborach do sejmu?