  • Data: 2003-06-29 13:13:48
    Temat: Re: likwidacja spolki cywilnej
    Od: Marek <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Normalnie - S.C. *nie ma* majątku, to co potocznie się określa
    > mianem "majątku S.C." jest po prostu współwłasnością (tak,
    > jak mają tylko jeden młotek - to każdy swoją część :>) zali-
    > czoną do działalności gospodarczej.

    Ok - usluga jest wlpolwlasnoscia DG Nowaka i DG Kowalskiego.

    > Ale umowa nie bardzo jest "własnością", własnością jest *majątek* :)
    > Ty piszesz IMHO o przeniesieniu *praw* :), trudna sprawa :(
    > Wątpię żeby się dało :]

    No kurcze, skoro jest wspolwlasnoscia, i jeden ze wspolnikow rezygnuje
    ze spolki (po pobraniu od drugiego swojego wkladu i rozliczeniu sie z
    SC) to majatek (usluga) juz nie jest wspolwlasnoscia dwoch DG tylko
    jednej DG. Czy w takim wypadku musze do operatora pisac pismo o zmiane
    wlasciciela uslugi i uiszczac ta oplate, czy tez nie - bo z tego co
    mowisz to od samego poczatku jest moja wlasnosc jako jednego wspolnika,
    a wkrotce bedzie calosciowo, po zrzeknieciu sie drugiego wspolnika
    udzialu w SC.

    Inaczej - czy jak napisze do operatora list "zmienila sie nazwa firmy z
    'Bleble S.C A Nowak, J Kowalski' na 'Bleble J Kowalski'" to czy beda
    mogli wymagac ode mnie oplat?