eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokiedy moge zglosic wade na podst. "niezgodnosci towaru z umowa" › Re: kiedy moge zglosic wade na podst. "niezgodnosci towaru z umowa"
  • Data: 2005-03-04 19:22:04
    Temat: Re: kiedy moge zglosic wade na podst. "niezgodnosci towaru z umowa"
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    mirba napisał(a):
    > Minal mi kilkanascie dni temu 2 letni okkres od zakupu telewizora. Jeszcze w
    > czasie tych 2 lat, dwa tygodnie przed koncem tego okresu czesciowo mi sie
    > zepsul. Czy mogee jeszczee w oparciu o niezgodnosc towaru z umowa domagac
    > sie naprawy lub wymiany. W ustawie jest mowa ze usterki trzeeba zglosic do 2
    > miesiecy. Mam pytanie, czy te 2 miesiace moga "wykraczac" poza 2 lata, czy
    > musza sie w nich zmiescic?
    > A wiec praktycznie okres "niezgodnosci towaru z umowa" trwa 2 lata + ew. 2
    > miesiace, czy tylko bezwzglednie 2 lata?

    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu;"

    Co należy rozumieć pod pojęciem "stwierdzenia"... Chyba właśnie to że
    się ujawni w tym okresie, więc MZ można reklamować. Z tym że jakoś
    wątpię w powodzenie takiej reklamacji i wykazanie niezgodności
    istniejącej dwa lata wcześniej.

    KG