eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy" › Re: jaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"
  • Data: 2005-02-25 21:39:52
    Temat: Re: jaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy> szukaj wiadomości tego autora

    kam napisał(a):

    > A nie mylisz przypadkiem z dyskusją o prawie do odstąpienia od umowy w
    > terminie 10 dni na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw
    > konsumentów? To zupełnie inne zagadnienie, nie mające nic wspólnego z
    > niezgodnością z umową :)

    O dokładnie :)

    Właśnie o tym był ten wątek. Wiedziałem, ze coś dzwoni. Nie wiedziałem
    tylko gdzie ;)

    > Ale art.1 ust.4 wyłącza stosowanie przepisów o rękojmi tylko w przypadku
    > sprzedaży konsumenckiej, a więc stosunku przedsiębiorca - konsument.

    Dokładnie. O to mi chodziło

    > Pytanie było o stosunek nieprzedsiębiorca - nieprzedsiębiorca. Dla
    > ułatwienia za "nieprzedsiębiorcę" uznajmy osobę fizyczna nieprowadzącą
    > działalności gospodarczej. Twierdzisz że przepisy o rękojmi nie mają
    > zastosowania, to wskaż podstawę...

    A artykuł 559 Kodeksu Cywilnego nie wyczerpuje tematu?

    Art. 559. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego,
    chyba że wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy
    sprzedanej.

    To teraz trzeba by było udowodnić, że wada wynikła z niskiej jakości butów.
    Ja widzę, że przez dwa miesiące buty sprawowały się znakomicie

    Oczywiście nie twierdzę, że buty są znakomitej jakości :)

    218 za buty to nie jest mało

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*