    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <roli70$1v9l$1@gioia.aioe.org> <mHErH.107675$B8Tc.32961@fx01.ams1>
    <5fafc0b9$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fafc31b$0$6347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fafca1b$0$6333$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Date: Sat, 14 Nov 2020 14:44:50 +0100

    dyskusyjnych:5fafca1b$0$6333$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 14.11.2020 o 12:44, Kviat pisze:

    >Zapisu w Konstytucji, że życie jest chronione od chwili poczęcia. To
    >wygenerowało cały szereg przepisów nieznanych nam wcześniej. PiS tego
    >nie wymyślił akurat.

    Hm, szukalem slowa "poczęcia" i nie znalazlem.
    Nie ma go w Konstytucji, czy komputer sie pomylil ?

    https://oko.press/tylko-jeden-minister-i-az-trzy-kla
    mstwa-o-aborcji-gotowe/

    "I nie przez przypadek. W 1997 roku, gdy negocjowano kształt
    konstytucji, która obecnie obowiązuje zgłaszano potrzebę wpisania
    życia poczętego do konstytucji. 21 marca 1997 Sejm głosował
    wprowadzenie zapisu, że ,,życie człowieka podlega szczególnej ochronie
    od poczęcia do naturalnej śmierci". Wniosek mniejszości uzyskał jednak
    tylko 154 na na 436 głosów, a wymaga większość 2/3 wynosiła 291.
    Wniosek przepadł."

    Wiec to interpretacja tego ... "klubu Przyłebskiej" ?

    Przy czym ... takie dziecko na dzien przed urodzinami ... chyba
    czlowiek. Ale czy obywatel ?

    Ale na drugi dzien po poczeciu, w stanie jednej komorki, dwoch, 10 ...

    J.