    From: andromeda <j...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Date: Thu, 10 Nov 2011 11:46:05 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 10:37:27 +0100, Pawe? napisał(a):

    > i.
    >
    > W wielu firmach konta imienne są wtórne, konta ma nazwą np:
    > marketing004@xxx i do niego jest przypisywany imienny alias. Dobrze jest
    > pamiętać, iż w regulaminie pracy powinien być zapis iż pracodawca nie
    > zezwala na prowadzenie prywatnej korespondencji za pomocą służbowej
    > poczty, oraz zastrzega sobie prawo monitorowania służbowej poczty.

    Takiego zapisu w regulaminie nie było, a skrzynki pocztowej do celów
    prywatnych nie używałem gdyż
    1) mam własny serwer pocztowy
    2) pracując w wielu zakładach pracy nauczyłem się że mimo iż zakład
    oferuje możliwość korzystania z np. z poczty, telefonu, papieru do
    wydruku itp. to i tak lepiej wydać te parę groszy niż mieć później
    nieprzyjemności.

> [...]
    > już z jego nazwiskiem, ale dalej jest przyjmowana także na poprzedniego
    > użyszkodnika i dalej jest podgląd całej poprzedniej korespondencji
    > (własności firmy). Osoba wysyłająca maila służbowo na Kowalski
    > (marketing) tak naprawdę chce aby poczta doszła do człowieka od
    > marketingu konkretnej firmy, a teraz jest to Nowak.
    >
    > To mniej wiecej tak, jakbyś chciał, aby cała korespondencja papieriwa
    > adresowana Kowalski firma xxx była wyrzucana bez otwierania. To nie jest
    > korespondencja do Ciebie, tylko do firmy i osoby, która zajmuje się

    Ja się z tym wszystkim zgadzam co piszesz ale:
    1) nie chodzi mi o to aby ubić firmę
    2) firma zakładając konto imienne powinna zdawać sobie sprawę że używa do
    swoich celów mojego Imienia i Nazwiska (co w tym momencie podkreślam -
    nie chodzi o konto, a używanie moich danych osobowych których częścią
    jest moje Nazwisko i Imię) do czego ma prawo w okresie zatrudnienia -to
    nie podlega wątpliwości.
    3) artykuł którego fragment wcześniej przytoczyłem napisał prawnik i to
    właśnie wzbudziło moje zainteresowanie
    4) Sporo odpowiedzi które otrzymałem jest z punktu widzenia interesów
    Firmy: a to że email lub kontakt z kontrahentem zostanie utracony, że
    wizerunek firmy zostanie naruszony itd. , na co ja odpowiadam: a co mnie
    to do diabła obchodzi -nie wiąże mnie już żadna umowa z tą Firmą.
    Podkreślam że zakładając i zmuszając mnie do korzystania z takiego
    imiennego maila Firma powinna zdawać sobie sprawę z konsekwencji.

    Sprawę jednak odpuszczam gdyż:
    1) gdybym nawet miał rację, to walka z tego rodzaju przypadkami jest jak
    z ulotkami w skrzynce pocztowej...
    2) zgłoszenie przestępstwa w prokuraturze mogłoby się spotkać z
    odpowiedzią w rodzaju "mała szkodliwość..."
    3) nie mam czasu na chodzenie po sądach i innych tego rodzaju instytucjach

    WNIOSKI:
    Przy następnym podjęciu pracy nie zgodzę się na imienny email nawet za
    cenę nie podjęcia pracy, chyba że pracodawca zagwarantuje mi kasację
    konta w chwili zakończenia pracy lub z konkretnym terminem np. 3 miesięcy.

    Sprawa nie jest do końca jasna i myślę że wymaga uwagi gdyż stosowanie
    imiennych maili w firmach jest bardzo powszechne, a z uwagi na wyżej
    przytoczone spostrzeżenia nie do końca jest to jasne.

    Może Ktoś miał podobny lub zna podobny przypadek, są jakieś orzeczenia w
    takiej sprawie ?

    Pytam z ciekawości, gdyż jak wcześniej wspomniałem sprawę odpuszczam.

    --
    Pozdrawiam