    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy jest sens składać skargę na policjanta i gdzie
    Date: Sat, 6 Mar 2004 11:04:43 +0100

    Użytkownik "Jędrzej" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c2b9t6$hb5$1@flis.man.torun.pl...
    > uczęszczaliśmy do ośrodka szkolenia zawodowego na kurs.
    > zapłaciliśmy za kurs oraz za egzamin, łącznie 600 zł okazuje sie
    > jednak teraz, że ośrodek odmawia zrobienia egzaminu,

    Jak to "zrobienia egzaminu". Od circa about 10 lat egzaminy zdaje się w
    Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego a nie w ośrodku, który prowadził
    szkolenia.

    > na dziś
    > sprawa wygląda tak, że 20 osób zapłąciło po 600 zł za kurs, który
    > okazał się nie ważny bez egzaminu (coś jak prawo jazdy bez
    > egzaminu)

    Kurs przygotowuje tylko do zdania egzaminu. A czy się go zda to już zupełnie
    inna para kaloszy. Dla mnie to zawwsze było oczywiste. Oczekiwaliście, że po
    odbyciu szkolenia szef szkoły jazdy wystawi wam prawka?

    > grupa uznała to za wyłudzenie pieniedzy przez ośrodek,
    > który nie wydał nam nawet żadnego dokumentu ukończenia kursu.

    Hmmm. Nie pamiętam jak to było jak ja zdawałem, ale trzeba było chyba
    przedstawić takie zaświadczenie w ośrodku egzaminowania. Tak więc musicie
    żądac wydania tych zaświadczeń.

    > I TERAZ SEDNO SPRAWY- wezwaliśmy policję aby spisała protokół z
    > zajścia i aby donieść o przestępstwie (wyłudzono od nas 12tyś zł w
    > sumie!) policjant zjawił się razem ze strażnikiem miejskim, i zamknęli
    > sie w gabinecie razem z dyrektorem, nie pozwolono nam uczestniczyć
    > w tej rozmowie pomimo , że sie tego domagaliśmy.

    I postapili zupełnie prawidłowo.Najpierw wysłuchali was, a potem poszli
    porozwaniwać z osobą pomówioną przez was o przestępstwo.

    > argumentowaliśmy, ze jesteśmy poszkodowani w tej sprawie i mamy
    > prawo być przy rozmowie policji z dyrektorem i chcemy konfrontacji.

    A niby z czego owo prawo miałoby wynikać?

    > policjant kazał nam jednak poczekać na zewnątrz, po 20 minutach
    > wyszli z gabinetu, policjant mówił, że nie nie możemy sie domagać
    > aby być przy rozmowie z dyrektorem bo nie zostało ustalone czy
    > rzeczywiście jestesmy poszkodowani.

    No i miał rację.

    > po czym zdawkowo wyjaśnił nam
    > że działanie ośrodka jest wg. przepisów (!!!!) i nawet nie spisali
    > protokołu.

    A protokołu z czego? Z przyjęcia zawiadomienia o przestępstwie? A kto miałby
    zgłaszać?
    Jeżeli nadal uwazasz, że zostało popełnione przestępstwo idź na komisariat
    policji i tam złóż oficjalne zawiadomienie o przestepstwie. Przyjmą.

    > czy rzeczywiście policjant miał racje ze nie mogliśmy sie domagać aby
    > być przy rozmowie jego z dyrektorem? nadal uważamy ze sytuacja z
    > ośrodkiem szkoleniowym jest wyłudzeniem- kurs sie zakonczył my nie
    > mamy żadnego dokumentu jego ukończenia,

    To niedobrze. Dokumenty powinni wydać.

    > nie mieliśmy egzaminu

    Bo ośrodek szkoleniowy nie przeprowadza egzaminów.

    > a zapłaciliśmy za wszystko i bedziemy prawdopodobnie dochodzic tego
    > w sądzie.

    Dochodzić czego? Jak rozumiem szkolenie się odbyło - teoria, jazdy. Nie
    otrzymaliście tylko potwierdzającego to kwitu. Zanim zaangazujecie sąd
    najpioerw zaądajcie na piśmie wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu.

    > zależy nam tylko aby dowiedziec sie, czy zachowanie policjanta było
    > włąściwie i ewentualnie gdzie złożyć na niego skarge jeśli
    > nieprawidłowo przeprowadził tą sprawe???

    Zawsze ożecie na niego donieść do jego bezpośredniego przełożonego. Ale
    podług tego co napisałeś wygląda na to, że postępował prawidłowo.

    RF