  • Data: 2002-11-01 21:24:58
    Temat: Re: chcę rozwiązać umowę - zlecenie (jako zleceniobiorca)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Oct 2002, Voytek wrote:

    >+ bartek <c...@i...pl> napisał(a):

    >+ > Pracuję na podstawie umowy-zlecenia w prywatnej firmie. Umowa zawiera
    >+ > zakres obowiązków, wynagrodzenie itp. i czas - do końca roku, a ja
    >+ > chciałbym opuścić tę firmę wcześniej.
    [...]
    >+ > Jaki przepis KC jest odpowiedni na tę okoliczność?
    >+ > Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia (umowa nic o tym nie wspomina)?
    >+ > Co - oprócz wyrażenia swojej opinii na mój temat :-) może mi zrobić
    >+ > zleceniodawca?
    [...]
    >+ piszesz ze umowe masz do konca roku a wiec jest to umowa zawarta na czas
    >+ określony no i takiej umowy nie mozna wypowiedzieć.

    Nie potraktowałeś jej jako umowy *o pracę* ?

    IMHO to Artur zapodał "właściwe numerki", możesz podać jakiś
    przepis który wyłącza art.746 KC ? (nie wykluczam że istnieje)
    No, chyba że pracodawca wystąpi o nakaz nawiązania stosunku pracy ;)
    (*W zasadzie*... podatki płacił, ZUS płacił - można się chyba
    czepiać tylko funduszy socjalnych - więc skoro pracownicy mogą...
    Ciekawe jakby Inspekcja Pracy zareagowała na taki numer !
    Kwestię że takich "zleceniobiorców" może mieć na pęczki
    pomińmy milczeniem ;) !)

    >+ W zasadzie najlepsza
    >+ drogą jest jej rozwiazanie za porozumieniem stron.

    A to zawsze :)

    Pozdrowienia, Gotfryd