  • Data: 2011-08-18 17:36:19
    Temat: Re: bezprawne uzytkowanie garazu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Aug 2011, T...@s...in.the.world wrote:

    > Witam,
    > Jest sobie garaz dzierzawiony od gminy. Od 30-40 lat.
    > Co miesiac jest uiszczana stosowna oplata.
    > Na poczatku roku przyszly poczta nowe stawki oplat i takie byly
    > systematycznie placone.
    > Ale wlasnie przyszlo pismo z Gminy, ze poprzednia umowa wygasla w
    > styczniu br i prosza o podpisanie nowej umowy.
    > OK
    > Ale przyszlo tez wezwanie do platnosci 900zl tytulem kary za bezprawne
    > (bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?

    Obawiam się, że "kara" nie jest "karna", tylko "umowna".
    I że wynika z poprzedniej umowy, w której było takie zastrzeżenie
    zaakceptowane przez najemcę.
    Obejrzałeś tę umowę?
    Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

    > I co z tym mozna zrobic?

    Jeśli jest tak jak myślę, to niewiele :(

    > Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.

    Można się zgodzić.
    Nie wiem czy nie da się znaleźć jakiegoś przepisu, który
    zobowiązywałby do uprzedniego powiadomienia konsumenta
    o pojawieniu się długu, wzorem specprzepisów dla dostawców
    mediów.
    Ale obawiam się że nie ma.

    pzdr, Gotfryd