  • Data: 2004-10-06 18:46:01
    Temat: Re: ZUS - odpowiedzial na pismo po 4 miesiacach - moze tak?
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej m." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ck0b1f$ak0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich,
    > Nie zgodzilem sie z decyzja urzednika ZUS, zlozylem pismo do
    > naczelnika w ktorym opisalem dlaczego sie nie zgadzam itd. Oczywiscie mam
    > kopie pisma z data potwierdzajaca zlozenie. Wczoraj dostalem odpowiedz -
    po
    > 4 miesacach - na moja niekorzysc, z nakazem uregulowania mojej sytuacji w
    > terminie 7 dni.

    nie maksymalny termin na załatwienie sprawy to w zusie 2 miesiące
    możesz złożyć skargę ale co uzyskasz
    możesz zawalczyć żeby ci nie naliczyli odsetek za okres opóźnienia

    > Pytanie, czy w zwiazku z tym ze ZUS spoznil sie z odpowiedzia jakies 3
    > miesiace (dowiadywalem sie w ZUS'ie, ze maja ustawowo 30 dni na
    odpowiedz):
    > - moge uznac ze moja skarga zostala juz zaakceptowana i uprawomocnila sie
    > (to bylo by piekne, choc w to nie wierze)

    w życiu stary.....
    chyba że był to tryb odwoławczy

    > - groza ZUS'owi jakiekolwiek sankcje
    > - czy termin 7 dni jaki mi dali na uregulowanie jest ostateczny, czy moge
    go
    > wdluzyc w jakikolwiek sposob (np. zlozeniem pisma w ktorym prosilbym o
    > szczegolowe wyjasnienia itp.)

    w sprawie skargi zadzwoń do jednstki nadrzędnej do Oddziału ZUS

    jeżeli była to sprawa egzekucyjna (dostałeś upomnienie z wezwaniem do
    zapłaty) to możesz wystosować skargę na czynności egzekucyjne do Izby
    Skarbowej