  • Data: 2002-06-04 17:15:53
    Temat: Re: ZAIKS a puszczanie radia w sklepie
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, nie znam sie na tym zbytnio - ale obilo mi sie o uszy, ze to radio
    > placi ZAIKS'owi i to calkiem sporo i jest to bodaj uzaleznione od zasiegu
    > radia. Rozumialbym, gdyby sklep musial placic cos w przypadku gdyby
    puszczal
    > muzyke z kompaktów, ale z radia, które juz raz haracz zaiksowi
    > odprowadzilo?

    Tak, tylko ze radio placi za to, ze pusci dane utwory, a nie za to, ze ktos
    je komercyjnie (i w dodatku publicznie) wykorzysta. Przeciez kontynujac twoj
    tok rozumowania, to DJ w dyskotece moglby utwory nagrac z radia, a organom
    kontrolnym tlumaczyc, ze to przeciez nic innego jak retransmisja programu
    radiowego ;-))
    Poza tym idac twoim tokiem rozumowania to czemu mam placic za puszczanie
    muzyki z kompaktow, przeciez wydawca juz zaplacil tantiemy wykonawcy ;-).
    Problem w tym wypadku polega na wykorzystywaniu na odpowiednich polach
    eksploatacji.
    Sugeruje przeczytac przywolany w tym watku artykul z Rzeczpospolitej.

    Pozdrawiam

    Hubert