  • Data: 2004-07-22 18:03:19
    Temat: Re: Wypowiedzenie um.pracę - LISTEM
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam dzieję sięw sytuacji kiedy wypowiedzenie przesłane do
    pracownika listem
    > poleconym powraca do pracodawcy z adnotacją pracownika poczty iż
    korespondencja
    > był dwukrotnie awizowana i nie została podjęta w terminie ?

    Wydawało mi się na pierwszy rzut oka że jeśli adres jest prawidłowy to
    doszło do skutecznego doręczenia wypowiedzenia

    kodeks cywilny mówi bowiem że:
    Art. 61. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać
    się z jego treścią.

    Tymczasem wynalazłem orzeczenie SN mówiące coś innego :)

    1999.11.18 wyrok SN, I PKN 375/99, OSNP 2001/7/227

    Podjęcie przez pracownika zawiadomienia o przesyłce pocztowej
    skierowanej na jego adres przez pracodawcę (awizo) nie jest
    równoznaczne z dojściem do niego zawartego w tej przesyłce
    oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o pracę w taki sposób, iż mógł
    się zapoznać z jego treścią (art. 61 KC w związku z art. 300 KP).
    Podobnie w: OSNAP.2001.7.228.

    -> http://usenet.pomocprawna.info