  • Data: 2005-08-19 21:16:54
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 21:49:11 +0200, Mithos napisał(a):

    > A co to za roznica, czy umowa jest na 6 miesiecy czy na czas
    > nieokreslony np z jedno miesiecznym terminem wypowiedzenia ?

    Dzisiaj przeryłem google w poszukiwaniach na ten temat. Zrozumiałem że
    jeśli trafisz na nieuczciwego i kutego na cztery łapy lokatora, to nie
    możesz go wyrzucić z mieszkania, nawet jak umowa wygaśnie i nawet jak nie
    płaci za czynsz. Jedyne wyjście to sądowy nakaz eksmisji ale:

    cyt:
    "Każdego wolno eksmitować. Jednakże (co do zasady):
    - matka z dzieckiem, bezrobotny - gmina musi zapewnić lokal socjalny;
    - pozostałym osobom gmina musi zapewnić tymczasowe pomieszczenie.

    W praktyce gmina nie jest w stanie zapewnić ani jednego ani drugiego, co
    powoduje praktyczną bezskuteczność wyroku eksmisyjnego.

    Są jednak wyjątki od tej zasady:
    - mieszkanie nie służy zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych;
    - osoby zamieszkujące mają możliwość zamieszkania gdzie indziej.

    Zatem bezpiecznie jest wynajmować nie w celu zamieszkania, ale na biura,
    pracownie etc., albo wynajmować osobom mającym poza tym mieszkaniem inne
    mieszkanie -- w którym mieszka rodzina -- na przykład studentom spoza
    miasta uniwersyteckiego, osobom na długich delegacjach służbowych itp.

    Pamiętajmy wreszcie, że jeśli lokator nie płaci, ale pracuje na umowę o
    pracę, otrzymuje rentę względnie inne świadczenia; to pomimo niemożności
    eksmisji można skutecznie egzekwować odszkodowanie za bezumowne
    korzystanie z lokalu; co także jest wskazówką jakiego rodzaju osobom
    należy wynajmować mieszkania."
    źródło: http://tinyurl.com/9cdua

    Koleżanka chce wynająć swoje mieszkanie studentom i bardzo się wystraszyła
    powyższego. Prosiłbym o potwierdzenie prawdziwości cytowanych słów.

    Wiadomo, że nasze sądy działają bardzo opieszale... Co zrobić, żeby się
    zabezpieczyć przed nieuczciwymi lokatorami?

    Z tego co przeczytałem do tej pory wniosek jest taki, że meldunek czasowy
    czy też stały lub też jego brak nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo