  • Data: 2002-05-10 09:19:20
    Temat: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bogusław Kucharski:

    > Już ją przeczytałem. Czy są do niej jeszcze jakies omówienia?

    Jest kilka stron w Internecie, np.:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/Wspolnota/spis_tresci.htm
    http://www.infor.pl/dane/index.html?tresc=wspolnoty_
    new
    http://www.cofund.org.pl/khf/pub03.htm
    http://www.krakow.pl/WK/PL/samorzad/wspolnoty/wspoln
    oty.htm
    Uwaga: czasami teksty odnoszą się do wersji ustawy o własności lokali
    sprzed nowelizacji (wówczas np. mała wspólnota miała do 10 lokali, a nie
    do 7, jak teraz).

    Jest miesięcznik "Wspólnota Mieszkaniowa" http://www.wm.info.pl/

    Jest stowarzyszenie "Wspólnota Mieszkaniowa", które udziela porad
    http://www.hipoteka.pl/wspolnota/

    > A co przy współwłasności? 2 współwłaścicieli jednego mieszkania = 2
    > głosy? (nie chodzi mi o małżeństwo ale o dwie "obce" sobie osóby,
    > będącymi współwłaścicielami).
    > A jak to sie ma do małżeństw?

    Na pewno 2 współwłaścicieli jednego mieszkania = 1 głos, ale jest inna
    zagwozdka: co jeśli jeden właściciel ma kilka lokali, czy ma jeden głos,
    czy też tyle, ile ma lokali (bardzo istotne, jeżeli takim właścicielem
    jest gmina). Bywa i tak, że mieszkanie, garaż i komórka są osobnymi
    lokalami (osobne akty notarialne, bo wówczas łatwiej odsprzedać później
    np. sam garaż). A co jeśli p. Kowalski ma jeden lokal we współwłasności
    ze swoją żoną, a drugi ze swoją córką - jest to jeden właściciel, czy
    dwóch? Sam bym chętnie poznał odpowiedzi na te pytania.

    > No to co? mam podpisać w imieniu wspólnoty umowę, która już teraz jest
    > napisana na naszą (więc i moją) niekorzyść? Aż mi się coś w środku
    > przewraca...

    Odwlec sprawę. Poszukać firmy zajmującej się zarządzaniem
    nieruchomościami - jeśli będzie zainteresowana pozyskaniem zlecenia na
    zarządzanie, to powinna pomóc. Poza tym jeżeli akty notarialne, ani inna
    umowa zawarta przed notariuszem nie narzucają sposobu zarządzania, czy
    też firmy zarządzającej, to zawsze umowę o zarządzanie można rozwiązać.

    Patrz art. 29 uwl.

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl