  • Data: 2002-05-10 10:56:58
    Temat: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Od: "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Kuchciak":

    > Jest kilka stron w Internecie, np.:

    Dziekuje za pomoc. Bede czytal jak szalony.

    > Na pewno 2 współwłaścicieli jednego mieszkania = 1 głos, ale jest inna
    > zagwozdka: co jeśli jeden właściciel ma kilka lokali, czy ma jeden głos,
    > czy też tyle, ile ma lokali (bardzo istotne, jeżeli takim właścicielem
    > jest gmina).

    Z tego co wiem, ustawa z dn. 24 czerwca 1994r, o wlasnosci lokali, ustala te
    kwestie w art. 23, pkt. 1, 2 i 2a
    Tak wiec jesli 20% wlascicieli tak postanowi, to mozna ustalic glosowanie
    1wlasciciel = 1 glos

    > Bywa i tak, że mieszkanie, garaż i komórka są osobnymi
    > lokalami (osobne akty notarialne, bo wówczas łatwiej odsprzedać później
    > np. sam garaż). A co jeśli p. Kowalski ma jeden lokal we współwłasności
    > ze swoją żoną, a drugi ze swoją córką - jest to jeden właściciel, czy
    > dwóch? Sam bym chętnie poznał odpowiedzi na te pytania.

    No, wlasnie, tak tylko z czystej ciekawosci...

    > Odwlec sprawę. Poszukać firmy zajmującej się zarządzaniem
    > nieruchomościami - jeśli będzie zainteresowana pozyskaniem zlecenia na
    > zarządzanie, to powinna pomóc. Poza tym jeżeli akty notarialne, ani inna
    > umowa zawarta przed notariuszem nie narzucają sposobu zarządzania, czy
    > też firmy zarządzającej, to zawsze umowę o zarządzanie można rozwiązać.

    Nie wiem nic o takiej umowie czy akcie notarialnym (a osoba reprezentujaca
    gmine albo sama firma zarzadzajaca na pewno by o tym wspomniala....)
    Hmmm. Planuje przed podpisaniem skonsultowac tekst z jakims prawnikiem i
    podpisac. W tej chwili sa planowane przez zarzadce prace remontowe, ktorych
    ten budynek pragnie jak kania dzdzu. Umowe podpisze na okres jednego roku a
    w tym czasie poczytam wiecej o sprawie i sprobuje znalezc jakiegos innego
    zarzadce. W sumie mam wrazenie, ze od poniedzialku, to i tak calkiem sporo
    przyswoilemsobie wiedzy na temat wlasnosci lokali i takich-tam. ;-) Za jakis
    czas bede jeszcze madrzejszy....

    > Patrz art. 29 uwl.

    Tak, już jestem mądrzejszy...
    Poza tym teraz nalezaloby popracowac nad 'naciskami' nad utworzenie takiej
    dokumentacji i kosztami obciazyc gmine (poprzedni wlasciciel).

    Dziekuje za pomoc, pozdrawiam,

    Bogdan