  • Data: 2006-01-30 13:07:52
    Temat: Re: Wierzytelności powstałe przed ślubem
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma) szukaj wiadomości tego autora

    > Też mi się wydawało, ze jest tak jak piszesz. Ale rozmawiałem z jedną
    > panią
    > notariusz na ten temat. Na moje stwierdzenie, że nie ma się czym
    > przejmować,
    > bo wierzytelność współmałżonka zaistniała przed ślubem, ona mi
    > odpowiedziała: 'a odsetki?'. To jej stwierdzenie zasiało we mnie
    > wątpliwość,
    > że te odsetki może jednak się nie łapią pod Art. 41. &2 k.r.o. Teraz, to
    > już
    > sam nie wiem co o tym myśleć.

    Art. 41.
    § 2. Jeżeli małżonek zaciągnął zobowiązanie bez zgody drugiego małżonka albo
    zobowiązanie jednego z małżonków nie wynika z czynności prawnej, wierzyciel może
    żądać zaspokojenia z majątku osobistego dłużnika, z wynagrodzenia za pracę lub z
    dochodów uzyskanych przez dłużnika z innej działalności zarobkowej, jak również z
    korzyści uzyskanych z jego praw, o których mowa w art. 33 pkt 9, a jeżeli
    wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa, także z
    przedmiotów majątkowych
    wchodzących w skład przedsiębiorstwa.
    § 3. Jeżeli wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności lub dotyczy majątku
    osobistego jednego z małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia z majątku
    osobistego dłużnika, z wynagrodzenia za pracę lub z dochodów uzyskanych przez
    dłużnika z innej działalności zarobkowej, jak również z korzyści uzyskanych z jego
    praw, o których mowa w art. 33 pkt 9.

    i par. 2 i w par. 3 jest wyraznie napisane "wierzyciel może żądać zaspokojenia z
    majątku osobistego dłużnika, z wynagrodzenia za pracę lub z dochodów uzyskanych
    przez dłużnika z innej działalności zarobkowej"

    majątek osobisty to nie to samo co wspolny, dla mnie jest jasna interpretacja.
    "a jeżeli wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa, także z
    przedmiotów majątkowych wchodzących w skład przedsiębiorstwa" - czyli wciaz TWOJE,
    PRYWATNE rzeczy są wciąż twoje, tak samo zarobki itp itd.

    ja to tak czytam, a jak inni?

    Łukasz Kuźma

    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Prezenty Walentynkowe dla Niej i dla Niego
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fpasaz.wp.pl%2Fwa
    lentynki.html&sid=646