    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Date: Sat, 21 Jan 2023 19:14:27 +0100
    <tqc0tk$hja$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <63c99d7e$0$9602$65785112@news.neostrada.pl>
    <LIlyL.2013584$YC96.812805@fx12.ams1>
    <tqd9ni$i4g$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6...@4...net>
    <MRFyL.2288827$pI23.1980522@fx07.ams1>
    <tqg2b9$ci5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <R%NyL.1827086$Eeb3.1316088@fx05.ams1>
    <63cbd38b$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqglff$ia4$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <63cbdbcb$0$9603$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqgn55$ia5$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <63cc18d9$0$19611$65785112@news.neostrada.pl>

    > To chyba zbyt głębokie.

    No właśnie chyba na zbyt głęboką wodę odpłynąłeś ze swoimi przemyśleniami.

    > Ale może dało się coś zrobić, by Rosjanie w
    > ogóle tego nie próbowali zrobić?

    Co proponujesz? Oddać im ukrainę, żeby nie musieli na nią napadać, czy
    "ocean of dream"?

    > Na chwilę obecna sprawy się tak
    > zagmatwały, ze chyba nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie tego.

    Pomysł to byłby prosty - kapitulacja, reparacje. Tylko kacapy mają inne
    zdanie.

    > Wątpię. Po prostu próbuję postawić sprawy we właściwym świetle.

    Ja też wątpie, natomiast ty widziałeś to lgnięcie na ulicach twojego
    miasta. A z ciekawości jakie jest "właściwe światło"? Bo jak dla mnie
    sprawa jest prosta - kacapy uprawiają terroryzm państwowy.

    > To nie
    > jest tak, że Putin, czy jego dowódcy przy wódce dostają wizji i ni z
    > gruchy, ni z pietruchy walą w transformator. W tym jest sens taktyczny.

    Oczywiście że ma. Tyle że to terroryzm państwowy. O ile mogę jakoś
    usprawiedliwić palestyńczyków co walą w żydów kassamami to jakoś nie
    widzę usprawiedliwienia dla kacapi.

    > Tak, jak Ty to przedstawiasz, to oczywiście sensu moje wywody nie mają.

    Sorry - ale to nie ja tam widze krzywe analogie.

    > Tyle, że Ty pomijasz kilka dość istotnych w tym wszystkim niuansów. Nie
    > chcę tu usprawiedliwiać Rosjan, ale zauważ, że cały problem zrodził się
    > z tego, że Ukraińcy zamiast zrobić wszystko, by mieszkający na jej
    > terenie Rosjanie poczuli się wyjątkowo.

    A czemu mieliby się czuć wyjątkowo? U nas mieszkają sobie kaszubowie,
    ślązay i traktujemy ich po prostu jak polaków. Chcą to mają nazwy
    miejscowości po swojemu. Ruscy na ukrainie mieli swój język jako
    praktycznie urzędowy. Co im jeszcze ukraincy mieli dać - ulgi podatkowe?

    > By się cieszyli, że nie są pod
    > panowaniem Putina. By odczuli, że są w wolnym kraju, który zbliża się do
    > "nowoczesnej" Europy.

    No przecież właśnie to się ponoć ruskim na ukrainie nie podobało, że
    właśnie żyją w kraju który zbliża się do europy!

    > To oni postanowili ich przekonać, że są tu persona
    > non grata.

    Spacjalnie się nie dziwię - jakby nasi rusowie (rczej w większości
    biali) wpadli na pomysł przyłączania się do białorusi też nie byliby
    mile widziani.

    > Że albo mają zewrzeć półdupki i wyjechać do Rosji, albo być
    > obywatelami drugiej kategorii.

    Problem w tym, że onie nie chcieli wyjechać do rosji, tylko żeby rosja
    przyjechała do nich. No to mają ruski mir.

    > Przy czym mam świadomość, że może i nie wszyscy Ukraińcy. Jakaś tam
    > niewielka grupa wykorzystująca brak zdecydowanego sprzeciwu pozostałej
    > części społeczeństwa. Potem to wszystko wymknęło się spod kontroli.

    Przecież ruscy żyli sobie w donbasie, mieli tam przemysł, pracę jak na
    ukraińskie warunki całkiem dobrze im się żyło, mieli samorząd wybierany
    przez siebie, przeciętnego ukrainca w kijowie nic to nie obchodziło.
    Czego jeszcze mieli im dać - autonomii? Poniekąd dużą mieli. A jak
    zrobili sobie własną separatystyczną republikę to czego oczekiwali -
    każde jedne państwo w takiej sytuacji uznałoby ich za terrortystów i tak
    się stało - co zresztą potwierdzili zestrzeliwując mh17.

    > No i Rosja, zamiast uszanować wolę swojego guru  zaczęła na te tereny
    > włączonych republik przemieszczać Rosjan. Donieck, Ługańsk, czy Krym, to
    > były tereny zamieszkałe przez Rosjan włączone do Ukrainy. Ale przecież z
    > mniejszościami Rosyjskimi problemy mają takie kraje, jak Estonia, Litwa,
    > Łotwa. Takich krajów jest zresztą więcej.

    Z ruskimi kłopoty mają wszyscy - to dobry powód żeby ich nie głaskać,
    tylko jak im się rosja podoba, to zorganizować transport i niech jadą.

    > Nie wiem, jak w Warszawie, bo niespecjalnie się akurat tym fragmentem
    > historii zajmuję, tym nie mniej u nas w chwili likwidacji getta chyba
    > nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, że jadą "po śmierć".

    No u nas raczej wiedzieli - przynajmniej judenrat.

    > A jakby zajęli Kijów i postawili swój rząd, to by nie musieli. Kiedy
    > zrozumiesz sens tego szaleństwa.

    Ale ja rozumiem jaki jest cel ruskich. Tylko nie rozumiem twojego
    tłumaczenia, że tak po prostu być musiało. Nie, nie musiało. Wystarczyło
    żeby ruskie nie pajacowały. To jest przyczyna i nie ma tu żadnego
    relatywizmu typu konieczność dziejowa, inaczej się nie dało i inne chuje
    muje i dzikie węże.

    > Powiedz szczerze, czy wierzyłeś w to,
    > że Rosjanie przegrają tę bitwę?

    Kijów w trzy dni? na dwoje babka wróżyła. To mogło się udać w zasadzie
    tylko wtedy gdyby ukraincy wcale nie stawiali oporu. Nawet jakby te iły
    doleciały to ile byś tego specnazu tym przywiózł?

    > Przez pierwsze dni codziennie rano
    > odpalałem Internet i sprawdzałem, czy już. Cieszyłem się, że nie, bo im
    > więcej Rosjan polegnie w Kijowie, to mniej ich tu będzie trzeba
    > "wyeliminować".

    Bardziej niż czy już to czy zelenski żyje. Jakby tak wierzyli w
    zwycięstwo w kijowie, to raczej by się na poważną wojnę nie szykowali. A
    może się rzeczywiście nie szykowali i tak im poszło...

    > O wiele więcej, bo mamy masę firm transportowych. Wyraźną
    > nadreprezentacje TIR-ów jeżdżących po całej Europie.

    Dobra - z iloma tymi ruski gadałeś że ukraincy do nich legną?

    > Mamy jeszcze kilka firm, które są bardzo duże - nie będę wymieniał ich
    > nazw - i które zatrudniają masę pracowników zza wschodniej granicy.

    Nie tylko wy macie duże firmy. w polsce przebywa w porywach 20k rosjan.
    Zcałym szacunkiem - nowy sącz nie jest wyjątkowym miastem. Ile u was
    tych rosjan niby jest? Na jednego ruska przypada 100 ukrainców - niby po
    co mieli by się z ruskimi bratać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!