  • Data: 2021-11-18 21:40:23
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Nov 2021 21:04:22 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/280158,skutecznosc-3-roznych-szczepionek-w-zapo
    bieganiu-hospitalizacji-z-powodu-covid-19
    > https://www.dw.com/pl/francuskie-badania-na-wielk%C4
    %85-skal%C4%99-szczepionki-bardzo-skuteczne/a-594705
    44

    > Jak z tych i wielu innych artykułów wynika, skuteczność szczepionek
    > wynosi mniej więcej 90%. To znaczy że jak się zaszczepisz, masz 10x
    > mniejszą szansę zakazić się, zachorować i wykitować. Ja uważam że to
    > całkiem sporo.

    Byloby to calkiem sporo, tylko ... tweety MZ sugeruja, ze rzeczywista
    skutecznosc jest okolo 50%.

    Wariant delta lepszy, skopalismy cos w szczepieniach, testy teraz
    lepsze niz rok temu, skutecznosc szczepionki krotka ?

    > Szczepionka przeciw ospie prawdziwej miała skuteczność
    > zbliżoną i od dziesięcioleci ospy nie ma. Tyle że w tym przypadku rządy
    > się nie certoliły, wprowadziły obowiązek. Niestety, u nas głupsza część
    > Polaków to akurat wyborcy PIS, więc rząd nie zastosuje bata bo by
    > stracił poparcie.

    Jak mu wyborcy wymra, to tez straci :-)

    > Co znaczy, że covid będzie u nas trwał latami, dopóki
    > ta głupsza część nie przechoruje albo i nie wyzdycha.

    Co powinno calkiem szybko nastapic.

    A tu 4-ta fala w wielu krajach, tylko wysokosc i smiertelnosc rozna.

    Szczepionki ... czy kto mial umrzec w niektorych krajach, ten umarl
    rok temu ...

    > Niestety, w
    > międzyczasie zarażą sporo szczepionych i sposród nich ci którzy będą
    > mieli pecha, też ucierpią.

    Zaraz zaraz - szczepieni mieli byc odporni na zarażenie.
    Na 95%, 90% ... a moze na 50% ?

    J.