eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamie › Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Data: 2008-01-01 13:31:49
    Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Żeby zaobrazować: przyjeżdża klient kutwa na stację benzynową. Tankuje za
    > 10
    > zł, idzie do kasy. W drodze do kasy widzi reklamę o treści "dzisiaj w
    > kawa
    > promocyjnej cenie - 1zł", kiedy normalnie kawa kosztuje 6 zł na tej
    > stacji.
    > Myśli sobie: "złotówkę odżałuję. 6zł normalnie bym nie wydał".
    > Kupuje kawę i w tym momencie stał się żywym dowodem na to że wg.
    > kryteriów
    > ustawowych reklama jest wprowadzająca w bład.

    Dokładnie. To jest przykład sytuacji, gdy klient podjął decyzje o zakupie
    nie z uwagi na warunki zaoferowane (cena 6 zł), tylko z powodu kłamliwej
    reklamy (cena 1 zł). Gdyby ustawodawca to napisał inaczej, czyli ujął, że
    zabroniona jest reklama wprowadzająca w błąd - jak to niektórzy się tu
    domagają - to wówczas nieuczciwy przedsiębiorca mógł by w prosty sposób
    ominąć. Napisał by: "cena kawy 1 zł", i przykładowo mikrodrukiem poniżej
    "przy zakupie 1.000 szt." Reklama jako sama by była prawdziwa.

    Przy takim ujęciu sprawy, jak to obowiązuje w chwili obecnej sąd może
    uznać, że była kłamliwa, bo chociaż obiektywnie zawierała prawdę, to jednak
    treść reklamy, a nie warunki sprzedaży nakłoniły klienta do zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1