  • Data: 2012-04-12 10:30:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Apr 2012, Nixe wrote:

    > Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Umowa o dzieło to umowa rezultatu, a umowa na zlecenie to umowa starannego
    > działania, więc sam zdecyduj, co bardziej pasuje. Na mój gust dużo mniej się
    > można przyczepić do umowy zlecenia.

    Szkoda że owa księgowa nie wyłuszczyła o co jej chodziło.
    Z jednej strony mowa jest o "burzeniu scian", więc literalnie można
    by zgodzic się z Twoim argumentem (bo umowa o dzieło powinna mieć
    zapis o uzależnieniu zapłaty od zburzenia scian, a nie tego że
    ktos "robił przy zburzeniu"), z drugiej zawsze mam watpliwosci gdzie
    przebiega granica dla robót budowlanych (czy takie scianki można tak
    sobie wziac i zburzyc).

    > W takich trudniejszych przypadkach zawsze można sobie zadać pytanie
    > pomocnicze - czy wykonawca może zatrzymać prawa autorskiego do swego dzieła.

    A co ma prawo autorskie do "dziełowosci" wykonania?
    Sugerujez, że umowa zlecenia nie może skutkować pojawieniem się
    praw autorskich, czy że dzieło w postaci pospawania pękniętego
    kształtownika skutkuje "autorskoscia" spawu?

    pzdr, Gotfryd