  • Data: 2010-12-08 11:12:35
    Temat: Re: Szkola wyzsza, gigantyczne odsetki po latach.
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zmylna wrote:

    > Czy to się nie przedawniło po 3 latach ?
    > Jak zadzwoniłem do księgowości tej uczelni to babka była zdziwiona
    > cala sprawa i zadała mi właśnie takie pytanie...

    Przedawnienie trzeba podnieść. Znaczy w sądzie musisz wprost powiedzieć
    "Zobowiązanie się przedawniło, dlatego wnoszę o oddalenie pozwu." Sąd
    sam z siebie nie może tego orzec.

    Problem polega na tym że w tym wypadku - oni uzyskali wyrok w trybie
    nakazowym, Ty nie wniosłeś zarzutów wobec nakazu. W efekcie termin
    uciekł i poszli do komornika.

    Trzeba wystąpić o przywrócenie terminu na złożenie zarzutów, z uwagi na
    nieskuteczne zawiadomie o pozwie i nakazie.

    Jak przywrócą termin - złożyć sprzeciw od nakazu, podnieść fakt iż
    zobowiązanie się przedawniło.

    Jednocześnie trzeba wystąpić o wstrzymanie egzekucji.

    --
    Pozdro
    Massai