  • Data: 2007-10-02 21:40:35
    Temat: Re: Szczepienia obowiązkowe - podstawa prawna
    Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Funkcyjny pisze:

    > Chodzi o szczepionkę na polio. Moje dziecko dostało 2 dawki tej szczepionki, a
    > w grudniu ma dostać jeszcze jedną. Lekarka powiedziała, że tylko dzieci urodzone
    > w 2007r. mają ją bezpłatną (syn urodził się w XII 2006 i miałbym zapłacić
    > 300zł). Na dodatek powiedziała, że szczepionka jest konieczna, aby można było
    > podać kolejne (jeśli się nie poda, to nie będzie można zaszczepić na różyczkę,
    > ospę itd. na nic innego). Dla mnie jest to jakieś oszustwo grubymi nićmi szyte.
    >
    > Kto ustala obowiązkowe szczepienia i zasady ich wykonywania?
    >
    > Funkcyjny

    tutaj masz kalendarz szczepień
    http://cmarka.pl/szczepienia/res/kalendarz.swf . zauważ, że szczepionka
    na polio jest w wersji bezpłatnej jak i płatnej niejakiej firmy
    "GlaxoSmithKline".
    moim zdaniem lekarz chce pojechać w przyszłum roku na wakacja w ciepłe
    kraje i cię poprostu naciąga na szczepionkę płatną.
    mój syn też urodził się w grudniu 2006 i świadomie wybraliśmy
    szczepionki płatne, chociaż nie było przeciwwskazń żeby brać te
    bezpłatne. lekarz tylko przy pierwszej wizycie coś napomknął że jest coś
    takiego i na tym się skończyło. nawet później jak pytaliśmy się o inne
    szczepienia dodatkowe (pneumokoki) to odradzał, bo twierdzi że są one
    nieskuteczne i szkoda na nie pieniędzy.

    a jeszcze jedno. dlaczego chcą ci szczepić dziecko następną dawką polio
    w wieku 12 miesięcy, jak następny okres przypada dopiero na 16-18 miesięcy??

    http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m111111&ms=&ml=p
    l&mi=&mx=0&mt=&my=0&ma=04014