eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStudia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ? › Re: Studia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ?
  • Data: 2006-10-03 18:23:32
    Temat: Re: Studia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ?
    Od: "#### LONGUS ####" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:452117fa@news.home.net.pl...

    > Art. 189 kpc. Sąd ustali że obowiązek alimentacyjny wygasł x miesięcy
    > wcześniej. Wyroki ustalające ustanie obowiązku alimentacyjnego przed datą
    > wydania wyroku są niczym szczególnym.
    >
    > --

    to nie jest podst pr dajaca mozliwosc wydania wyroku z data wsteczna -
    art 189 kpc - Powód może żądać ustalenia przez sąd istnienia lub
    nieistnienia stosunku prawnego lub prawa, gdy ma w tym interes prawny.

    tym samym sad wydajc wyrok wpisuje date wlasciwa - tj z dnia orzekania - zas
    co do rozstrzygniacia - samej tresci wyroku - to moze on orzec tak jak
    piszesz
    tym niemniej jednak jak pisalem wyzej kazda sprawa jest inna , ja nie znam
    szczegolow - byc moze nalezaloby przesc przez art 5 - wszystko zalezy czy
    "dogadzac" bedziemy stronie pozwanej czy powodowej :) takie argumenty
    bedzemy powolywac , zas - jak dobrze wiemy rola sadu jest subsumpcja i
    ferowanie wyroku; nota bene w publikowanych , z podobnych do tej sprawy
    wyrokach SN czy SA ( a jest ich niewiele ) trudno mowic tu o jakiejs
    jednolotej linii orzecznictwa .....

    zreszta co innego jezeli sad wyda wyrok ustalajcy ( alimenty ) badz nie -
    istnienie obowiazku po stronie w tej sytuacji powodowej , a czym innym jest
    juz wykonalnosc tego wyroku , tak wiec na koniec powiem krotko - kazda
    spraw jest inna - znajac kazdy jej szczegol mozna przygotowac ograniczona
    ilosc kombinacji i w zaleznosci od sytacji zastosowac najbardziej optymalny
    ( tak dla strony pozwanej jak i powodowej ) , a na koniec nie nalezy
    zapominac o tresci art 183(1) , 184 kpc i nast