  • Data: 2006-09-29 06:26:06
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykreślić spłaconej hipoteki (długie)
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupiłem mieszkanie z obciążoną hipoteką. W akcie notarialnym sprzedająca
    > podała konto banku, w którym miała zaciągnięty kredyt hipoteczny. Ja
    > zobowiązałem się no to konto wpłacić kwotę wyliczoną na dany dzień przez
    > bank - wierzyciela ( ten, w którym brała kredyt hipoteczny), by cały
    kredyt
    > został spłacony. Ja przelałem żądaną przez bank - wierzyciela kwotę.
    > Sprzedająca zobowiązała się, po otrzymaniu przez bank pieniędzy, że
    wystąpi
    > do banku o "list mazalny" , czyli zgodę banku na wykreślenie hipoteki i
> [...]

    tak po ludzku - jesteś właścicielem nieruchomości obciążonej
    hipoteką bankową, której istnienie jest zwiazane z istnieniem długu, jaki
    zabezpiecza
    zdaje się, że to tworzy jakiś stosunek prawny pomiędzy tobą a bankiem
    wystarczający do żądania udostępnienia danych w sprawie istnienia długu
    kredytowego
    oczywiście - lepiej byłoby, żebys miał piśmienne porozumienie z bankiem
    przed spłatą kredytu precyzujące twoją sytuację prawną w tym stosunku

    radziłbym SPOKOJNE negocjacje z kierownictwem oddziału banku,
    bo sytuacja jest nietypowa, ale nie na tyle żeby nie dało się z niej wybrnąć
    i od czasu do czasu spotykana
    myśle że odrobina cierpliwości i dorzeczne pismo do dyrekotra oddziału
    może wiele pomóc

    pozdrawiam
    ksli