  • Data: 2007-11-17 17:45:20
    Temat: Re: Sprawa spadkowa po ojcu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Nov 2007, Anna wrote:

    > gdzie mieszkać...Moja mała ułamkowa częsć po mamie jest na razie zajeta
    > przez urząd.Chciałabym ustanowić na tę część nieruchomości osobną hipotekę -
    > podobno można?

    *Część nieruchomości*?
    Czy ona jest podzielona na lokale?
    A może jednak udział w *całej* nieruchomości?
    Coś kręcisz ;)

    [przesunięte]
    > chcę się zrzec praw do tego domu na rzecz moich dzieci

    Razem z hipoteką na tym udziale, tak?
    I co masz na myśli: *podarowanie*, czy *odrzucenie spadku*?
    Bo na zrzekanie się spadku jest za późno (to jest umowa z ŻYJĄCYM
    potencjalnym spadkodawcą).

    > - Czy mogę coś takiego zrobić, mając dług ???

    _117.html

    Art. 1024
    § 1. Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem wierzycieli,
    każdy z wierzycieli, którego wierzytelnoœć istniała w chwili odrzucenia
    spadku, może żšdać, aby odrzucenie spadku zostało uznane za bezskuteczne
    w stosunku do niego według przepisów o ochronie wierzycieli w razie
    niewypłacalnoœci dłużnika.

    A co do darowizny, to cywilnie ma zastosowanie skarga pauliańska
    (użyj google).
    Celowe wyzbywanie się majątku tak aby ktoś nie umiał długu odebrać
    jest dodatkowo zagrożone karnie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html
    Art. 300
    § 1. Kto, w razie grożšcej mu niewypłacalnoœci lub upadłoœci,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiœcie
    lub pozornie obcišża albo uszkadza składniki swojego majštku,
    podlega karze pozbawienia wolnoœci do lat 3.

    > - Czy dzieci moje zapłacą podatek od takiego spadku ? /czy wnuki to "zerowa
    > grupa podatkowa"/

    Pierwsza, nie ma zerowej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    > - Czy dzieci mogą mieć zajętą tą hipotekę za "moje problemy z urzędem "???
    > Mam na myśli niespłacone sprawy w US - nieduże, ale zawsze...

    No a jak, niby do czego jest hipoteka, jak nie do "przywiązania" długu
    do nieruchomości?
    :)

    pzdr, Gotfryd